ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با فروش ۷.۲ میلیون گوشی پیکسل در سال ۲۰۱۹ وان پلاس را پشت سر گذاشت

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی IDC، سری پیکسل گوگل «بهترین عملکرد» را در سال ۲۰۱۹ بر جای گذاشته و فروش بالاتری از گوشی‌های وان پلاس داشته‌ است. گوگل سال قبل حدود ۷.۲ میلیون گوشی صادر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی IDC، سری پیکسل گوگل «بهترین عملکرد» را در سال ۲۰۱۹ بر جای گذاشته و فروش بالاتری از گوشی‌های وان پلاس داشته‌ است. گوگل سال قبل حدود ۷.۲ میلیون گوشی صادر کرده که نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش ۵۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وان پلاس هنوز آمار رسمی از فروش گوشی‌هایش را در سال ۲۰۱۹ منتشر نکرده، اما شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research مدعی شده این شرکت چینی حدود ۲ میلیون واحد گوشی فقط در هند (بازار اصلی وان پلاس) به فروش رسانده است.

شرکت IDC در گزارش خود می‌نویسد افزایش فروش گوشی‌های سری پیکسل بیشتر به خاطر عملکرد خوب این سری در بازارهای ایالات متحده، اروپای غربی و ژاپن بوده است.

IDC در گزارش خود به اینکه کدام مدل از سری پیکسل فروش بیشتری داشته اشاره‌ای نکرده است، ولی می‌توان حدس زد عملکرد خوب این سری به خاطر فروش بالای مدل مقرون به صرفه پیکسل 3a بوده است. این مورد را از صحبت‌های مدیرعامل گوگل نیز می‌توان فهمید که با اشاره به گزارش مالی این شرکت در سه ماهه دوم ۲۰۱۹ اعلام کرد گوگل موفق شده فروش سری پیکسل را به لطف عرضه پیکسل 3a نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل دو برابر کند.

البته جدیدترین عضو خانواده پیکسل یعنی پیکسل ۴ با استقبال بالایی از سوی کاربران مواجه نشده است. گزارش ماه قبل سایت The Information نشان می‌دهد پیکسل ۴ با وجود عرضه در تعطیلات آخر سال فروش بالایی نداشته و در بازه شش ماهه تنها نزدیک به ۲ میلیون واحد از آن به فروش رفته است.

بنابراین گوگل با وجود پشت سر گذاشتن وان پلاس، همچنان مسیری طولانی و سخت در پیش داشته و حتی هنوز جایی در بین ۱۰ تولیدکننده برتر موبایل ندارد. گوگل برای افزایش فروش سری پیکسل قصد دارد به زودی از میان رده پیکسل 4a رونمایی کند که البته برخی متخصصان از حالا به خاطر استقبال بالای کاربران از آیفون SE جدید و آیفون ۱۱، نسبت به فروش بالای آن تردید پیدا کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۴ خرداد ۱۳۹۹

    گوگل باید همون روند نکسوس ها رو ادامه بده تا موفق بشه.
    نمیفهم چرا یک شرکت باید یک محصول موفق رو نابود کنه

مطالب پیشنهادی