ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کشف ۱۸ گونه جدید سوسک آبی در آمریکای جنوبی

یک دانشجوی دوره کارشناسی حین مطالعه تالاب‌ها در جنگل‌های بارانی و صعب العبور آمریکای جنوبی، ۱۸ گونه جدید سوسک آبی را کشف کرد. «ریچل اسمیت» (Rachel Smith)، دانشجوی کارشناسی رشته بوم شناسی و زیست شناسی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۰

یک دانشجوی دوره کارشناسی حین مطالعه تالاب‌ها در جنگل‌های بارانی و صعب العبور آمریکای جنوبی، ۱۸ گونه جدید سوسک آبی را کشف کرد.

«ریچل اسمیت» (Rachel Smith)، دانشجوی کارشناسی رشته بوم شناسی و زیست شناسی تکاملی از دانشگاه کانزاس حین انجام تحقیقات میدانی در کشورهای ونزوئلا، جمهوری سورینام و گویان بود که ۱۸ گونه جدید سوسک آبی را شناسایی کرد. سوسک‌های آبی به سرده Chasmogenus تعلق داشته و یکی از آن‌ها کاملاً برای دانشمندان ناشناخته بوده است.

این یافته قابل توجه است چرا که بسیاری از تفاوت‌های سوسک‌های آبی توسط چشمان انسان قابل تشخیص نیستند. «اسمیت» در این رابطه می‌گوید: «مساله منحصر به فرد و جالب توجه در مورد این سرده، خصوصاً آنهایی که من در موردشان تحقیق می‌کنم، این است که بسیاری از آن‌ها کاملاً شبیه هم هستند. حتی من هم که در این زمینه تخصص دارم، به سختی می‌توانم از روی ظاهر تفاوت‌های آن‌ها را متوجه شوم.»

اسمیت برای شناسایی گونه‌ها از DNA استفاده کرد، اما این کار کافی نبود و او مجبور شد سوسک‌های آبی را کالبدشکافی کرده و آناتومی درونی آن‌ها را مطالعه کند. او بیش از ۱۰۰ سوسک را برای مطالعه اندام تناسلی جنس نر زیر میکروسکوپ تشریح کرد. به گفته او تنها از این روش می‌توان به طور دقیق تفاوت‌های سوسک‌های آبی را شناسایی کرد. او در نهایت با مطالعه این اندام و انشعاب ژنتیکی، به تفاوت‌های آنان پی برد.

پیدا کردن سوسک‌های آبی اصلاً کار آسانی نبوده و دو سال زمان برده است. اسمیت می‌گوید او و تیمش هر روز برای پیدا کردن سوسک‌ها در آبگیرهای راکد یا نیمه راکد قدم به جنگل‌های بارانی صعب العبور می‌گذاشته‌اند. به گفته او این حشرات اغلب در تالاب‌های راکد حاوی برگ‌های مرده و گل و لای پیدا می‌شوند.

«Andrew Short»، استادیار بوم شناسی و زیست شناسی تکاملی از دانشگاه کانزاس و کسی که اسمیت را در این تحقیق یاری کرده می‌گوید یافته فوق العاده و فراتر از انتظار این دانشجو به دانشمندان و محققان کمک زیادی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی