ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Gumslinger؛ دوئل آدامسی

بازی‌های موبایل همچنان جذاب هستند، چون می‌شود در شلوغی کلیشه‌هایش بازی‌هایی را پیدا کرد که از دل ایده‌های عجیب و غریب متولد شده‌اند و Gumslinger را نباید از دست داد، چون یکی از همین بازی‌ها ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

بازی‌های موبایل همچنان جذاب هستند، چون می‌شود در شلوغی کلیشه‌هایش بازی‌هایی را پیدا کرد که از دل ایده‌های عجیب و غریب متولد شده‌اند و Gumslinger را نباید از دست داد، چون یکی از همین بازی‌ها است.

اینکه دست شخصیت‌های آدامسی تفنگ بدهیم و در حالی که مثل ژله یک جا بند نمی‌شوند، آن‌ها را مجبور کنیم تا به سمت هم شلیک کنند از آن دست ایده‌هایی است که خیلی کم پیش می‌آید روی بقیه پلتفرم‌ها ببینیم.

Gumslinger با پرداختن به این ایده یکی از دلایلی که همچنان بازی‌های موبایل را دوست داریم، یادآوری کرده است. هسته اصلی گیم پلی بازی پیرامون دوئل می‌چرخد.

بازی دوئل

در هر مبارزه دو شخصیت آدامسی (یا ژله‌ای) روبه‌رو یکدیگر قرار می‌گیرند و بعد که نوبت تیراندازی رسید هر دو باید اسلحه خود را بالا بیاورند و تیراندازی کنند. هر نفر هم یک نوار سلامتی دارد و بسته به عضو بدنی که تیر به آن می‌خورد، از این نوار کم می‌شود.

در نهایت کسی که زودتر نوار سلامتی حریفش را تمام کند، برنده می‌شود. حالا بخش جذاب بازی کجاست؟ اولین و شاید مهمترینش چگونگی کنترل بازی باشد.

برای هدف‌گیری کافیست انگشت‌تان را روی بخش راست صفحه لمسی بگذارید و به سمت بالا بکشید تا شخصیت‌تان تفنگش را بالا بیاورد. مشخصا هرچه‌قدر انگشت را بالاتر نگه دارید، تفنگ فاصله بالاتری را هدف قرار می‌دهد.

در نهایت هم با یک ضربه به قسمت چپ صفحه تیر شلیک می‌شود. چیزی که اینجا خیلی اهمیت دارد، دقت است. چون بسته به اینکه تیر به کجا برخورد می‌کند، حریف آسیب متفاوتی خواهد دید و نکته اینجاست در Gumslinger خیلی سخت می‌شود دقت کرد.

حساسیت نشانه‌گیر بازی بالاست و از طرفی خیلی وقت ندارید که انگشت‌تان را جای درست بگذارید تا تیر دقیقا به آن‌جایی که می‌خواهید بخورد، بنابراین مجبورید خیلی سریع تیراندازی کنید.

صبر کردن و فکر کردن جایگاه زیادی در بازی ندارد (حداقل برای لول‌های بالاتر) و سازنده به خوبی توانسته چالش نشانه‌گیری که از دوئل‌های واقعی انتظار داریم را به شکلی ساده‌تر اما کاربردی به Gumslinger بیاورد.

Gumslinger

این از اولین ویژگی، دومین بخشِ جذابِ Gumslinger اهمیت زیادی است که بازی به فیزیک داده. آن لرزش‌هایی که در مقدمه گفتم تنها محدود به بخش بصری نبوده و شخصیت‌ها بسته به تیرهایی که می‌خورند روی زمین می‌افتند یا به عقب پرت می‌شوند و در لحظاتی با همان حالت باید به جنگ ادامه بدهند.

بازی اینگونه هم چالشِ تیراندازی را از آن یکنواختی بیرون آورده و هم با ترکیب این ویژگی و افکت‌های صوتی فوق‌العاده‌اش در نهایت یک تجربه مفرح و شوخ ارائه داده است..

البته سازنده اگر تنوع بیشتری به طراحی مراحل عنوانش می‌داد، بازی می‌توانست برای مدت طولانی‌تری تازگی‌اش را حفظ کند اما Gumslinger با همین ویژگی‌های کنونی‌اش هم به اندازه کافی جذاب است. بنابراین اگر دوست دارید بدانید دوئل شخصیت‌های آدامسی چه شکل و شمایلی دارد، Gumslinger را از دست ندهید.

Gumslinger

Gumslinger

سازنده: Itatake.com قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 274.4 / 94.91 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ezio_71
    ezio_71 | ۱۵ تیر ۱۳۹۹

    ممنون که در بخش جمع‌بندی این مطالبو هم قرار میدید

مطالب پیشنهادی