ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

چطور از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟

طبیعی است در روزهایی که بیشتر از هر زمان دیگری با گوشی‌های هوشمندمان کار می‌کنیم، بیشتر متوجه مشکلاتشان شویم. بُعد نرم‌افزاری را کنار می‌گذاریم و سراغ یکی از شایع‌ترین مشکلاتی می‌رویم که کاربران با آن ...

محمد امین بهتوئی
نوشته شده توسط محمد امین بهتوئی | ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

طبیعی است در روزهایی که بیشتر از هر زمان دیگری با گوشی‌های هوشمندمان کار می‌کنیم، بیشتر متوجه مشکلاتشان شویم. بُعد نرم‌افزاری را کنار می‌گذاریم و سراغ یکی از شایع‌ترین مشکلاتی می‌رویم که کاربران با آن مواجهند. داغ شدن گوشی های هوشمند از گذشته تا کنون جزء جدایی‌ ناپذیری محسوب می‌شود که گذر زمان روی آن تاثیری نداشته. درواقع هنوز راه‌کاری سخت‌افزاری و موثر برای جلوگیری از داغ شدن باتری گوشی پیدا نشده و روش‌های ثانویه و متفاوتی برای کمتر کردن میزان آن وجود دارد.

در این ویدیو سراغ دو سیستم عامل اندروید و iOS می‌رویم و سعی می‌کنیم تمام روش‌هایی که به شما کمک می‌کنند از داغ شدن گوشی جلوگیری کنید را مرور کنیم. در ادامه نیز به اختصار بخشی از توضیحات ویدیو را تشریح می‌کنیم تا ساده‌تر بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. حتما ویدیو را با دوستانتان به اشتراک بگذارید تا اگر آن‌ها نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، راه‌حلی مناسب برایش پیدا کنند.

برای مشاهده ویدیو با کیفیت بالا از یوتیوب دیجیاتو کلیک کنید

در مرحله اول باید اشاره کنیم که چه شرایطی را به عنوان «داغ شدن» محسوب می‌کنیم؟ به صورت کلی اگر دمای گوشی شما تحت هر شرایطی از ۳۰ الی ۳۵ درجه بالاتر برود، داغ می‌شود و روی عملکردش تاثیر منفی می‌گذارد. گوشی شما به شدت کند می‌شود و در مدت زمان کوتاه‌تری باتری‌اش به اتمام می‌رسد. البته در برخی شرایط مانند قرار گرفتن در هوای گرم تابستانی رسیدن به ۴۰ درجه سانتیگراد نیز طبیعی است و نمی‌توان آن را یک مشکل محسوب کرد.

گوشی‌های هوشمند این قابلیت را دارند تا به صورت خودکار دمای خود را بسنجند. اگر این مقدار از حد مشخصی بالاتر رود، با یک ارور مواجه می‌شوید که برخی فعالیت‌های سیستم عاملتان را محدود می‌کنند و ممکن شما را وادار به ری‌استارت کردن گوشیتان کند. اگر می‌خواهید میزان داغ شدن گوشیتان را بسنجید، نرم‌افزارهای متنوعی این کار را برایتان انجام می‌دهند که می‌توانید آن‌ها را به صورت رایگان از فروشگاه پلی‌استور دانلود و نصب کنید.

از طرفی برخی فعالیت‌های سنگین مانند بازی کردن، استریم کردن ویدیو از طریق سرویس‌هایی مانند یوتیوب یا توییچ، فیلم‌برداری برای مدت زمان طولانی و... نیز باعث داغ شدن گوشی شما می‌شوند. تمام این فعالیت‌ها را در شرایطی تصور می‌کنیم که گوشیتان در حال شارژ نیست. درغیر اینصورت میزان داغ شدن گوشی به صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند و در مدت زمان کوتاه‌تری متوجه داغ شدن گوشی می‌شوید.

راه‌کارهای زیادی برای جلوگیری از داغ شدن گوشی وجود دارد. اپلیکیشن‌های اضافه را پاک کنید تا میزان پردازش بکگراندتان کمتر شود. شما می‌توانید هر چند ساعت یک بار تمام اپلیکیشن‌های فعال در بکگراند را ببندید تا از بار سنگینی که روی دوش پردازنده‌تان قرار دارد کاسته شود. همچنین استفاده از کیس‌های چرمی یا کابل شارژهای نامرغوب می‌تواند موجب بالا رفتن حرارت باتری شود و در طولانی مدت آسیب جبران‌ناپذیری به آن وارد کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mr. Saxobeat
    Mr. Saxobeat | ۲۳ تیر ۱۳۹۹

    خدا بیامرزتش یه z2 داشتم من نمی دونی چقدر این گوشی خوب بود
    از ساعت شش تا دوازده بسته پنج گیگی ایرانسل گرفته بودم با هاتسپات میزدم روی لپ تاب سریال و فیلم دانلود کنم.
    خدا بیامرز سه سال تمام کلش و جی تی ای و یسری بازی های دیگه حتی توی شارژ هم ازش استفاده میکردم.
    بعد پنج سال داشتن باطریش باد کرد ولی هیچ مشکلی توی قدرت باطری نداشت و مثل روز اول کار میکرد ولی دیگه هاردش نیم سوز شده بود و هی‌قفل میکرد و با فلش کردنشم درست نشد.خدا بیامرزتش پنج سال از تمامی شکنجه ها سر بلند بالا اومد.

  • esmail hasany
    esmail hasany | ۲۳ تیر ۱۳۹۹

    مثل بچه آدم بذارید گوشی شارژ بشه
    بعد بشین ازش استفاده کنید
    چند برنامه سنگین هم با هم باز نزارید

  • esmiz
    esmiz | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

    یکی از گزینه هایی هم که هنگام استفاده از دیتا باعث می شه گوشی به مراتب کمتر داغ کنه اینه که با 3جی به اینترنت وصل بشیم باعث می شه گوشی خیلی خیلی کمتر داغ بشه خب البته سرعتم می یاد پایین تر ولی خب خیلی از کارهای عادی مثل وبگردی و پیام های تلگرام و واتس اپ و... ر بدون هیچ مشکلی می شه انجان داد

مطالب پیشنهادی