ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با بهترین سایت‌ها برای صرفه جویی در زمان آشنا شوید

زمان اهمیت بالایی دارد و با توجه به اینکه نمی‌توانیم زمان بیشتری ایجاد کنیم، بهترین راه صرفه جویی در آن است. در ادامه به معرفی سایت‌ها و اپ‌هایی می‌پردازیم که باعث صرفه جویی در زمان ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

زمان اهمیت بالایی دارد و با توجه به اینکه نمی‌توانیم زمان بیشتری ایجاد کنیم، بهترین راه صرفه جویی در آن است. در ادامه به معرفی سایت‌ها و اپ‌هایی می‌پردازیم که باعث صرفه جویی در زمان می‌شوند.

فناوری سرعت کارها را افزایش داده و به ما در انجام سریع‌تر کارها کمک می‌کند یا اینکه با میانبرهای خود امکان انجام کارها در زمان کمتر را فراهم می‌کند. برای صرفه جویی در زمان می‌توانید از اینترنت کمک بگیرید.

با استفاده از چندین سایت می‌توانید کتاب‌ها یا حتی ویدیوهای یوتیوب را خلاصه کنید و یا اینکه با یادگیری میانبرهای کیبورد بهره‌وری خود را افزایش دهید. برای آشنایی با این سایت‌ها در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

 Sipreads: خلاصه کتاب‌ها

صرفه جویی در زمان

برای خواندن کامل کتاب‌ها زمان کافی ندارید اما همچنان بدنبال بهترین ایده‌ها هستید؟ Sipreads یک خبرنامه است که در آن دو نفر کتاب‌ها را خوانده و خلاصه می‌کنند. «باسیل سامل» و «علی صلاح» هر هفته یک کتاب جدید روی این سایت آپلود می‌کنند، البته می‌توانید به کتاب‌های قدیمی‌تر نیز دسترسی داشته باشید.

این سایت روی کتاب‌های خودآموز تمرکز کرده، بنابراین خلاصه جدیدترین رمان‌های بازار در این سایت موجود نیستند. از کتاب‌های مطرح موجود در این سایت می‌توان به «Atomic Habit» و «The Start-up of You» اشاره کرد.

برای خواندن این خلاصه کتاب‌ها معمولا به ۷ تا ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارید. تمام نکات مهم کتاب در این خلاصه وجود دارد و می‌توانید پس از خواندن آن تصمیم به تهیه نسخه کامل بگیرید. بدین شکل در زمان خود صرفه جویی کرده‌اید.

Summarize the Internet: خلاصه مقالات آنلاین

صرفه جویی در زمان

نویسندگان در فضای مجازی معمولا به نوشته‌های خود شاخ و برگ غیرضروری می‌دهند تا متن آن‌ها بیشتر شود. سایت Summarize the Internet می‌خواهد از چنین کاری جلوگیری کند و تنها خلاصه مقالات را در اختیار شما قرار دهد.

این سایت اولین افزونه‌ای نیست که چنین قابلیتی دارد، اما رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است. این سایت توسط یک برنامه‌نویس مبتدی، «دان پاتریک» که علاقه زیادی به هوش مصنوعی دارد، توسعه پیدا کرده. این برنامه نویس با استفاده از هوش مصنوعی ترکیبی از کلمات، جملات و خط داستانی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

Summarize the Internet یکی از بهترین نمونه‌ها در زمینه خلاصه کردن مقالات آنلاین محسوب می‌شود. یک مقاله خوب معمولا ۵۰ درصد و مقاله ضعیف تقریبا ۳۰ درصد کلمات کمتری نسبت به مقاله اصلی دارد. جهت دانلود افزونه آن برای فایرفاکس روی این لینک و برای کروم روی این لینک کلیک کنید.

FizzD: خلاصه ویدیوهای یوتیوب

صرفه جویی در زمان

یک ویدیو برای شما ارسال شده که واقعا مفید یا جذاب است، اما بسیار طولانی بوده و شما بدنبال صرفه جویی در زمان خود هستید؟ FizzD با استفاده از هوش مصنوعی این ویدیو را تحلیل و خلاصه می‌کند و فصل‌ها، مفاهیم اصلی و نکات برجسته را در اختیارتان قرار می‌دهد.

پس از نصب افزونه، دکمه «Fizz It» در کنار دکمه‌های اشتراک‌گذاری و ذخیره زیر ویدیو ظاهر می‌شود. روی آن کلیک کرده و یک دقیقه برای مشاهده معجزه FizzD صبر کنید. پس از مدت کوتایی در ویدیو چندین نقطه زرد رنگ قرار می‌گیرد که در اصل فصل‌های ویدیو هستند که با کلیک روی آن‌ها می‌توانید به بخش‌های مختلف بروید.

در بخش بالایی سمت راست ویدیو دو بخش جدید با نام‌های «Highlights» و «Key Concepts» قرار می‌گیرند. FizzD به خوبی کاربرد هوش مصنوعی در خلاصه کردن ویدیوها را به نمایش می‌گذارد، البته برای تمام ویدیوها نمی‌توان از آن استفاده کرد و ظاهرا بهترین عملکرد آن مربوط به ویدیوهای آموزشی می‌شود. جهت دانلود افزونه FizzD برای کروم روی این لینک کلیک کنید.

 Use the Keyboard: میانبرهای کیبورد

صرفه جویی در زمان

برای انجام کارهای خود حتما نیازی به ماوس یا ترک‌پد ندارید، تنها با فشردن دکمه‌های Alt + Tab یا Command + Tab می‌توانید میان پنجره‌ها جابجا شوید. یکی از بهترین‌ها برای صرفه جویی در زمان هنگام استفاده از کامپیوتر، یادگیری شورتکات‌های کیبورد است.

سایت Use The Keyboard مجموعه‌ای از بهترین میانبرها را برای محبوب‌ترین برنامه‌ها، اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد و شامل راهنمای استفاده از برنامه‌های آفلاین و آنلاین بی‌شماری مانند جیمیل، کروم، ترلو و نتفلیکس می‌شود.

در این سایت شورتکات‌ها برای سیستم عامل‌های ویندوز و مک او اس وجود دارند و شما می‌توانید به مرجع اصلی برای هر میانبر نیز دسترسی داشته باشید. Use The Keyborad رابط کاربری مناسبی دارد و استفاده از آن راحت است، البته باید گفت که در آن شورتکات‌های خود سیستم عامل قرار نگرفته‌اند.

The Skullery و Hurry The Food Up: دستور آشپزی

صرفه جویی در زمان

در اینترنت آموزش‌های زیادی برای آشپزی وجود دارد، اما برای خواندن آن‌ها به زمان زیادی نیاز دارید که می‌تواند شما را دلسرد کند. سایت The Skullery دستور پخت را سریع‌تر در اختیارتان قرار می‌دهد. نیازی به ثبت نام یا خواندن مقدمه‌های طولانی ندارید و سریع به دستور آشپزی دسترسی پیدا می‌کنید.

شما در این سایت می‌توانید غذاهای مورد علاقه خود را جستجو کنید و دستورالعمل‌ قدم به قدم آن را بخوانید. چنین رویه‌ای باعث صرفه جویی در زمان شما می‌شود.

Hurry The Food Up یک سایت آشپزی برای افراد گیاه‌خوار است. در اینجا سرعت اهمین بالایی دارد و اکثر دستورهای پخت نزدیک به ۳۰ دقیقه از زمان شما را می‌گیرند که شامل زمان پخت نیز می‌شود. برای راحتی بیشتر، می‌توانید نوع رژیم، وعده غذایی و زمان خود را مشخص کنید. امکان دانلود اپلیکیشن آن برای سیستم عامل اندروید نیز وجود دارد و باید به این لینک بروید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ezio_71
    ezio_71 | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

    ممنون
    مقاله بسیار خوبی بود
    بی‌زحمت سایتا و اکستنشنای ایرانی رو هم معرفی بفرمایید

مطالب پیشنهادی