ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۷ راه برای کنار آمدن با رییس غیرمنطقی و ناسازگار

بعد از مدت‌ها تلاش شغل مورد علاقه‌تان را پیدا کرده‌اید، محیط کار چشمتان را گرفته و با همکارانتان رابطه خوبی قرار کرده‌اید اما رییسی دارید که علی رغم تمام تلاشی که می‌کنید باز هم غیرمنطقی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

بعد از مدت‌ها تلاش شغل مورد علاقه‌تان را پیدا کرده‌اید، محیط کار چشمتان را گرفته و با همکارانتان رابطه خوبی قرار کرده‌اید اما رییسی دارید که علی رغم تمام تلاشی که می‌کنید باز هم غیرمنطقی و غیرقابل تحمل است. اگر این شرایط برایتان آشنا است باید بدانید شما تنها کسی نیستید که با مدیرش به مشکل خورده است و بر اساس آمار بیش از نیمی از کارکنان شغلشان را نه به خاطر نارضایتی از شرکت بلکه به خاطر خلاصی از دست مدیرشان عوض می‌کنند. برای رهایی از این وضعیت یا دست کم سامان دادن آن به شکلی که اوضاع قابل تحمل شود، می‌توانید از راهکارهای زیر پیروی کنید.

۱. شرایط را ارزیابی کنید

آیا خطایی از شما سر زده که از چشم رییس افتاده‌اید یا او با همه رفتاری سرد و منفی دارد؟ اگر رابطه رییس با بقیه کارکنان بهتر است، با خودتان صادق باشید؛ شاید بخشی از این اوضاع ناشی از اشتباهی است که از شما سر زده. در این صورت بهتر است از آن غافل نشده و هرچه سریعتر برای بهبود اوضاع پیش قدم شوید. نادیده گرفتن این مشکلات تنها اوضاع را پیچیده‌تر خواهد کرد.

۲. خودتان را جای رییس بگذارید

به شرایط شخصی یا حرفه‌ای که رییس با آن مواجه است فکر کنید، شاید این اوضاع آنقدر نامطلوب است که روی رفتار وی با کارکنان هم اثر گذاشته. استرس رسیدن به ضرب الاجل ها یا لزوم پاسخگو بودن به بالاسری‌ها می ‌تواند هر کسی را دچار تنش کند. اگر فکر می‌کنید شرایطش را دارید بد نیست در این مواقع از در دوستی با وی وارد شده و آمادگی خود برای کمک را ابراز کنید.

۳. تدبیر داشته باشید

هرچند هیچ چیز جای صداقت و روراستی را در روابط نمی گیرد اما در شرایط بغرنجی مثل این بهتر است کمی تدبیر به خرج دهید. گفتن حرفی اشتباه در زمان اشتباه تنها شرایط را بدتر خواهد کرد بنابراین نه تنها باید حرف‌هایتان را با دقت انتخاب کنید بلکه باید آنها را به خوبی مستندسازی کنید تا اگر بعدا مشکل بزرگی پیش آمد، سندی برای دفاع از خودتان در برابر سرزنش ها داشته باشید.

۴. با دوستان یا اعضای خانواده صحبت کنید

سر و کله زدن با رئیسی که چندان باب میل شما نیست، می‌تواند خسته‌کننده باشد. صحبت کردن با یک دوست قابل اعتماد یا عضو خانواده، می‌تواند به کاهش برخی استرس‌ها کمک کند. چنین اقدامی نه تنها باعث سبک شدن شما می‌شود، بلکه اجازه می‌دهد که موقعیت را از زوایای دیگر نیز ببینید. به یاد داشته باشید با کسی صحبت کنید که به نظرش احترام می‌گذارید، چرا که هیزم ریختن در آتش آخرین چیزی است که شما نیاز دارید.

۵. پل‌های پشت سرتان را خراب نکنید

شما هیچ وقت نمی‌دانید که چه زمانی شاید دوباره به یک فرد به عنوان مرجع نیاز دارید. بسیاری از کارفرمایان برای استخدام درخواست ارتباط با سرپرست کار قبلی شما را می‌کنند. در این موقعیت نه گفتن یکی از کارهایی نامناسب محسوب می‌شود و باید یک دلیل عجیب برای آن بیاورید. هرچقدر که ارتباط با رئیس سخت‌گیر دشوار باشد، اجازه ندهید که سابقه حرفه‌ای شما را خدشه‌دار کند.
سعی کنید به بخش دیگری بروید

۶. سعی کنید به بخش دیگری بروید

اگر در یک شرکت بزرگ کار می‌کنید و فرصت‌های شغلی دیگری در آن وجود دارد، به دنبال موقعیت‌ها در تیم‌هایی باشید که رئیس کنونی شما آن را سرپرستی نمی‌کند. چنین اقدامی یک راه عالی و زیرکانه برای کار کردن با رئیس جدید بدون ترک سازمان یا صحبت با مدیریت منابع انسانی است.

۷. محل کارتان را تغییر دهید

هنگام استعفا باید به چه نکاتی توجه کنیم

برخی مواقع اگر وضعیت خیلی نامناسب باشد، ماندن در آن کار منطقی محسوب نمی‌شود. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد با داشتن ارتباط قوی و مناسب با رئیس خود، بیشتر با کارشان ارتباط دارند، بنابراین اگر رابطه شما با مدیرتان ضعیف باشد، از نظر حرفه‌ای آسیب می‌بینید، البته باید استرس روزانه را نیز به آن اضافه کنید.

در نهایت باید بگوییم که شما خودتان می‌دانید بهترین راه برای مدیریت شرایط کدام است. با خودتان صادق باشید، آیا این حجم استرس و تنش ارزشش را دارد؟ آیا روی کار شما تاثیر می‌گذارد؟ یا اینکه ارتباط نامناسب تنها یک نقطه ضعف جزئی است و کارتان را دوست دارید؟

قبل از تصمیم‌گیری، برای مدیریت اوضاع به حرف دلتان گوش دهید. در پایان باید بدانید که هیچ فردی سزاوار رفتار نامناسب در محل کار نیست و اگر مجبور به تغییر محل کار خود شدید، به دنبال محل ایده آل خود باشید؛ شرکتی که رئیس حامی و خوبی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی