ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

چطور امنیت شبکه‌های اجتماعی را افزایش دهیم؟

شبکه‌های اجتماعی بخش بزرگی از زندگی این روزهای ما را تشکیل می‌دهند. علی الخصوص که به خاطر کرونا و قرنطینه مدت بیشتر روزمان را در خانه می‌گذرانیم و مدت زمان استفاده از این شبکه‌های اجتماعی ...

محمد امین بهتوئی
نوشته شده توسط محمد امین بهتوئی | ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

شبکه‌های اجتماعی بخش بزرگی از زندگی این روزهای ما را تشکیل می‌دهند. علی الخصوص که به خاطر کرونا و قرنطینه مدت بیشتر روزمان را در خانه می‌گذرانیم و مدت زمان استفاده از این شبکه‌های اجتماعی برایمان چندین و چند برابر شده. طبیعی است که وقتی یک پدیده تا این حد برایمان مهم می‌شود بخواهیم درست از آن محافظت کنیم. مخصوصا در شرایطی که بخشی از اطلاعات شخصیمان در این شبکه‌ها وجود دارد و تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهیم دست دیگران به آن‌ها برسد. اینجاست که بحث امنیت شبکه های اجتماعی از اهمیت‌ ویژه‌ای برخوردار می‌شود.

روش‌های زیادی برای بالاتر بردن امنیت شبکه های اجتماعی وجود دارد. از سال‌ها پیش توسعه‌دهندگان روش‌های متعددی را برای بالاتر بردن امنیت برنامه‌ها و سرویس‌هایشان ابداع کرده‌اند. آخرین و به عبارتی امین‌ترین روش هم‌اکنون توسط گوگل، یاهو و توییتر در اختیار کاربران قرار گرفته. این روش شامل یک چیپست فیزیکی می‌شود که با استفاده از پورت USB یا بلوتوث به پی‌سی شما وصل می‌شود و کد خاصی را برای ورود به برنامه جنریت می‌کند.

برای مشاهده ویدیو با کیفیت بالا از یوتیوب دیجیاتو کلیک کنید

استفاده از این روش برای بسیاری از کاربران دشوار است. اما راه‌های دیگری نیز وجود دارد که به ما کمک می‌کند امنیت شبکه‌های اجتماعی یا سرویس‌هایی مانند ایمیل و جیمیل را افزایش دهیم. یکی از این روش‌ها که این روزها توسط تمام توسعه‌دهندگان استفاده می‌شود 2FA یا Two Factor Authenticator است. 2FA یک لایه امنیتی اضافه است که برای ورود به برنامه علاوه بر پسورد تعیین شده، از شما کدی را می‌خواهد که از طریق پیام کوتاه یا اپلیکیشن‌های ثانویه مانند Google Authenticator برایتان فرستاده شده.

فعال کردن 2FA به شما این اطمینان خاطر را می‌دهد که تنها افرادی که دسترسی کامل به تلفن هوشمندتان دارند می‌توانند وارد شبکه‌های اجتماعیتان شوند. درنتیجه می‌توانیم از 2FA به عنوان یکی از امن‌ترین روش‌های موجود برای بالا بردن امنیت شبکه های اجتماعی نام ببریم. سرویس‌های مختلفی اعم از اینستاگرام، تلگرام، واتس‌اپ، توییتر، اسنپ‌چت، ایمیل، جیمیل و... از 2FA استفاده می‌کنند.

در این ویدیو به شما آموزش می‌دهیم چطور 2FA را روی سرویس‌های فوق فعال کنید. تا پایان ویدیو همراهمان باشید و حتما قابلیت 2FA را برای تمام شبکه‌های اجتماعیتان فعال کنید تا از این پس نگران دسترسی افراد ثانویه به اطلاعات شخصیتان نباشید. ویدیو را با دوستان و اعضای خانوادتان نیز به اشتراک بگذارید تا قابلیت 2FA را بشناسند و از آن استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی