ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شهادت مدیران عامل اپل، گوگل و آمازون در کنگره تا زمانی نامشخص به تعویق افتاد

مدیران عامل شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکایی قرار بود روز دوشنبه برای شهادت جلسه مجازی با کنگره آمریکا داشته باشند، اما تاریخ آن رسما عقب افتاده است. به گزارش CNBC، مراسم یادبود نماینده درگذشته کنگره، «جان ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

مدیران عامل شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکایی قرار بود روز دوشنبه برای شهادت جلسه مجازی با کنگره آمریکا داشته باشند، اما تاریخ آن رسما عقب افتاده است.

به گزارش CNBC، مراسم یادبود نماینده درگذشته کنگره، «جان لویس» باعث شده حضور جف بزوس، تیم کوک، مارک زاکربرگ و ساندار پیچای تا تاریخ نامشخصی عقب بیفتد. تقریبا از یکسال پیش پرونده بررسی وضعیت ۴ شرکت بزرگ فناوری آمریکایی در جریان است. هدف از این پرونده، ارزیابی روش‌های رقابتی و همچنین اثربخشی قوانین ضدانحصار برای بازار جدید دیجیتال است.

انتظار می‌رود اعضای کمیته ضدانحصار پس از شنیدن شهادت مدیران عامل این شرکت‌ها، گزارشی از یافته‌های خود و همچنین طرح‌های قانونی پیشنهادی برای بروزرسانی قوانین ضدانحصار منتشر کنند. شیوع ویروس کرونا روند تحقیقات این کمیته را به تعویق انداخته و در حالی که قرار بود کمیته گزارش خود را اوایل آوریل ارائه کند، پاییز امسال منتشر خواهد کرد.

در حالی که تحقیقات کنگره آمریکا به صورت مستقیم روی این شرکت‌ها تاثیر نمی‌گذارد و همچنین باعث اقدامات قانونی علیه آن‌ها نمی‌شود، تحقیق و بررسی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا و کمیسیون فدرال تجارت (FTC) می‌تواند منجر به اقدامات اجرایی شود.

بر اساس گزارش‌ها، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در حال آماده کردن پرونده‌ای علیه گوگل است و FTC به تحقیقات پیرامون فیسبوک و آمازون ادامه می‌دهد. رگولاتورها همچنین سوالاتی را درباره اپل مطرح خواهند کرد، اگرچه بررسی موشکافانه عملکرد این شرکت در خارج این کشور به صورت رسمی در حال انجام است. این کمپانی هم اکنون درگیر دو پرونده ضدانحصار در اتحادیه اروپا است.

در حالی که جلسه مدیران عامل ۴ شرکت بزرگ فناوری به تعویق افتاده، ظاهرا مدیر مایکروسافت چند هفته پیش در جلسه مجازی با نمایندگان کنگره صحبت کرده. «برد اسمیت» در این جلسه دیدگاه‌های مایکروسافت را بیان کرده و همچنین درباره عملکرد اپل در اپ استور ابزار نگرانی کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali Hatami
    Ali Hatami | ۴ مرداد ۱۳۹۹

    یه لحظه عنوان مقاله رو خوندم، فکر کردم زاکربرگ و تیم کوک و... شهید شدن ?

  • yashar1
    yashar1 | ۴ مرداد ۱۳۹۹

    میلیاردها دلار پول خوابیده تو عکس مقاله

مطالب پیشنهادی