ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جو بایدن
تکنولوژی

کمپین انتخاباتی «جو بایدن» هم استفاده از تیک تاک را ممنوع کرد

پرسنل کمپین انتخاباتی نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۰، «جو بایدن» به علت نگرانی‌های امنیتی باید برنامه تیک تاک را از گوشی‌های شخصی و کاری خود حذف کنند. تیک تاک قادر به دسترسی به محتوای کلیپ‌بورد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

پرسنل کمپین انتخاباتی نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۰، «جو بایدن» به علت نگرانی‌های امنیتی باید برنامه تیک تاک را از گوشی‌های شخصی و کاری خود حذف کنند.

تیک تاک قادر به دسترسی به محتوای کلیپ‌بورد کاربران در سیستم عامل iOS است که همین موضوع می‌تواند برای کاربرانی که از برنامه‌های مدیریت پسورد استفاده می‌کنند، دردساز شود. از آنجایی که این برنامه متعلق به کمپانی چینی بایت دنس (Bytedance) است، سیاستمداران با آن محتاطانه برخورد می‌کنند و دولت آمریکا نیز به دنبال ممنوعیت این اپ است.

انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا چند ماه دیگر برگزار می‌شود و کمپین‌ها سخت در حال تلاش برای جلب نظر رای‌دهندگان هستند. در همین راستا اخیرا بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده که کمپین انتخاباتی جو بایدن راه سایر مقامات دولتی را در پیش گرفته و مانند ارتش ایالات متحده آمریکا استفاده از این اپ را ممنوع کرده، البته چنین موضوعی از سوی این کمپین نیز تایید شده است.

جو بایدن

عدم اطمینان به برنامه تیک تاک تنها مربوط به دولت ایالات متحده آمریکا نمی‌شود و دولت هند نیز در گذشته استفاده از این اپلیکیشن را ممنوع کرده، البته این کشور به علت تنش‌ با چین قصد دارد در آینده برنامه‌های چینی بیشتری را نیز مسدود کند. نزدیک به دو هفته پیش آمازون با ارسال ایمیلی از کارکنان خود درخواست کرد این برنامه را از گوشی‌های خود حذف کنند، البته در همان روز اعلام کرد که این ایمیل یک خطا بوده است.

با وجود هشدارها و همچنین ممنوعیت استفاده از تیک تاک، هنوز مشخص نشده که این برنامه متفاوت از سایر شبکه‌های اجتماعی اطلاعات کاربران را جمع آوری می‌کند یا خیر.

دولت ایالات متحده آمریکا اعتقاد دارد که بسیاری از شرکت‌های چینی بزرگ با دولت پکن همکاری می‌کنند و اطلاعات کاربران را در اختیار آن قرار می‌دهند، ادعاهایی که تا به امروز از سوی چنین کمپانی‌هایی رد شده اما مانع از اعمال تحریم‌های دولت واشنگتن و همچنین قطع همکاری کشورهای مختلف با آن‌ها نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mahmood torabi
    mahmood torabi | ۷ مرداد ۱۳۹۹

    این هم یک معامله گر دیگست...

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۷ مرداد ۱۳۹۹

    میگن بایدن گفته رئیس جمهور آمریکا بشه برمیگرده برجام اگر اینجوری بشه خیلی خوبه ارزان میشه همه چیز

    • hosein aboutorab
      hosein aboutorab | ۷ مرداد ۱۳۹۹

      کاشکی مشکل فقط همین بود ..

    • فراز
      فراز | ۷ مرداد ۱۳۹۹

      حالا نیست زمان اون اوباما بیشرف همه چی روبراه بود، خیر برادر این خانه از پای بست ویران است

مطالب پیشنهادی