ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اختصاصی دیجیاتو: آزمایش 5G در ساختمان ایرانسل؛ سفر به آینده [تماشا کنید]

ایرانسل در نخستین روز از مرداد ماه 1399 نسل پنجم شبکه موبایل یا همان 5G را رسماً در ایران بهره‌برداری کرد و درست یک هفته بعد از آن شاهد رونمایی از دومین سایت 5G ایران ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

ایرانسل در نخستین روز از مرداد ماه 1399 نسل پنجم شبکه موبایل یا همان 5G را رسماً در ایران بهره‌برداری کرد و درست یک هفته بعد از آن شاهد رونمایی از دومین سایت 5G ایران در ساختمان مرکزی ایرانسل بودیم. اما اکنون فرصتی پیدا کردیم تا به شکل اختصاصی این شبکه را در ساختمان مرکزی ایرانسل آزمایش کنیم و تصوری کوتاه از آینده دنیای موبایل به دست بیاوریم. با دیجیاتو همراه باشید.

تماشای ویدیو با کیفیت عالی در یوتوب دیجیاتو

شبکه 5G ایرانسل در حال حاضر سرعت دانلود 1.5 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد که با احتساب وضعیت اینترنت در کشورمان، سرعتی باورنکردنی محسوب می‌شود. البته پس از پوشش فراگیر شبکه 5G تمام کاربران به این سرعت دست پیدا نمی‌کنند. ایرانسل می‌گوید شبکه 4G در حال حاضر حداقل سرعت 10 مگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و با راه‌اندازی سراسری شبکه 5G قرار است این سرعت 10 برابر شود. بنابراین حداقل سرعت کاربران در شبکه 5G به حدود 100 مگابیت بر ثانیه خواهد رسید.

در کنار سرعت بالا، شبکه 5G دو ویژگی مهم دیگر هم دارد: پینگ پایین و پایداری فوق العاده. در بسیاری از کاربردهای عمومی و صنعتی، این دو ویژگی اهمیت بسیار بیشتری دارند. تست ما روی سرور ایرانسل پینگ 6 میلی ثانیه را نشان داد و مهم تر اینکه پینگ در تمام طول تست ثابت بود. در تست بازی کال آو دوتی موبایل هم پینگ 45 میلی ثانیه اما بدون تغییر را تجربه کردیم. پایداری شبکه یکی از ویژگی‌های اصلی شبکه 5G محسوب می‌شود.

در تست دانلود، همه چیز به سرعت سرور هدف شما بستگی دارد. در تست‌های ما سرعت دانلود از سرور ایرانسل به بیش از 160 مگابایت بر ثانیه رسید. تماشای ویدیوی با کیفیت از یوتوب هم تست دیگری بود که با موفقیت اجرا شد. ویدیوی 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه بدون ذره ای تأخیر لود شد و با پر شدن سریع بافر، توقفی در اجرای ویدیو را شاهد نبودیم. حتی به راحتی توانستیم قسمت‌های مختلف ویدیو را انتخاب کرده و بدون تأخیر پخش کنیم.

اگرچه این تست‌ها در ساختمان ایرانسل و در شرایط ویژه انجام شد، اما باز هم می‌توان نتیجه گرفت که احتمالاً در آینده نزدیک اکثر کاربران بتوانند از ویژگی‌های اساسی شبکه 5G یعنی میانگین سرعت بالاتر نسبت به 4G، پینگ کمتر و به خصوص پایداری بسیار خوب شبکه بهره‌مند شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۳ شهریور ۱۳۹۹

    @آقای مقدسی

    عزیز میشه :
    آقای @مهدی زارع سریزدی

    عزیز :

    تو جی اس ام ارنا gsmarena رو به روی قسمت 5G این اطلاعات هست .

    5G bands 2, 5, 41, 66, 71, 260, 261 SA/NSA/Sub6/mmWave

    مثلا بالایی برای یک گوشی پرچمداره

    و پایینی برای یک گوشی میان رده :
    5G bands
    260, 261 mmWave

    این اعداد یعنی چی ؟ و موقع خرید گوشی 5g باید به چیزی در مشخصات توجه کنیم ؟ با تشکر لطفا در قابل پست جدید راهنمایی کنید .

    با تشکر

  • idin
    idin | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

    فیلتر youtube بردارن 5G پیش کش

  • Moslem
    Moslem | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

    نمیدونم چرا بعضیا اینقدر از اینترنت ایران گلایه میکنن
    اونم وقتی که بسته های اینترنت در ایران خیلی ارزونه.

    توی بعضی کشورای دیگه هر یک گیگابایت اینترنت 20 دلاره!!!
    میخوای پول شکلاتُ بدی، مغازه رو میخواین؟

  • MMsoley
    MMsoley | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

    اگر الان 4g در منطقه ی شما مثلا بیشتر اوقات 5 مگابایت سرعت داره، احتمالا بعدا بشه20 الی 30 فک کنم، 10 برابر یکم زباده برای انتظارات واقعی ما، اما از دیدگاه بنده 5 الی 6 برابر حتما میشه وگرنه خودشون هم اینقدر هزینه نمی کردن، مثل 3g که تبدیل شد به 4g...تازه یکبار ایران اومد زود یه کاری بکنه، هر چقدر هم بد باشه نسبت به بقیه یکم انرژی مثبت هم بدین

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی