ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کمک ۱۵۰ میلیون دلاری بیل گیتس برای کاهش قیمت واکسن کرونا تا ۳ دلار

موسسه سرم هند، بزرگترین تولیدکننده واکسن جهان، در حال آماده‌سازی میلیون‌ها دوز از واکسن کروناست که پس از نهایی شدن آزمایش‌های بالینی فعلی وارد فاز بهره‌برداری خواهد شد. در همین راستا بنیاد گیتس قصد دارد ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

موسسه سرم هند، بزرگترین تولیدکننده واکسن جهان، در حال آماده‌سازی میلیون‌ها دوز از واکسن کروناست که پس از نهایی شدن آزمایش‌های بالینی فعلی وارد فاز بهره‌برداری خواهد شد. در همین راستا بنیاد گیتس قصد دارد با حمایت گسترده از تولیدکنندگان قیمت واکسن کرونا برای کشورهای فقیرتر را تا ۳ دلار یا حتی کمتر کاهش دهد.

بدون شک یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های توسعه واکسن کرونا، دسترسی تمام جهان و کشورهای مختلف، از جمله ملت‌های فقیر و محدود به آن است. در حالی که کشورهای متمولی مانند ایالات متحده می‌توانند به سادگی از پس هزینه‌های دولتی واکسن بر بیایند و یارانه‌های میلیارد دلاری برای واکسیناسیون سراسری ارائه دهند، شاید برخی کشورها نتوانند به سادگی مشکل کووید-19 را حل کنند. بنابراین لازم است واکسن مورد بحث با گستره‌ای وسیع‌تر و قیمتی مقرون به صرفه در دسترس قرار گیرد.

در همین راستا بنیاد بیل و ملیندا گیتس بیش از صد میلیون دوز از واکسن ویروس کرونا را با اهدای ۱۵۰ میلیون دلار مورد حمایت قرار خواهند داد تا با قیمتی کمتر از ۳ دلار در اختیار کشورهای فقیر قرار گیرد. موسسه تولید واکسن سرم هند مدلی تجاری دارد که با سایر کمپانی‌های تولید دارویی مقابله کرده و نه تنها هزینه‌های دارویی را پایین نگه می‌دارد، بلکه تولید را در طیف وسیعی صورت می‌دهد. GAVI نیز که گروهی جهت توسعه جهانی واکسن‌ها و دسترسی عموم مردم به آنها فعالیت می‌کند و خودش مورد حمایت بنیاد گیتس است، از نظر مالی به موسسه سرم کمک خواهد کرد.

این کمپانی هندی همین حالا برای تولید عمده واکسن طراحی شده توسط دانشگاه آکسفورد اعلام آمادگی کرده و صدها میلیون دوز از آن را در دست آزمایش دارد، هرچند هنوز نتیجه بخش بودن درصد بالای آن تایید نشده است. تولید عمده و دریافت مجوزهای لازم برای عرضه واکسن کووید-19 زمان‌بر خواهد بود و مراحل عملیاتی بعد از نهایی شدن آزمایش‌های پایانی دانشگاه آکسفورد به شکل جدی دنبال خواهند شد. موسسه سرم مدعی است می‌تواند با همکاری شرکت AstraZeneca یک میلیارد دوز از واکسن را برای کشورهای متوسط و فقیر توسعه دهد و سیصد میلیون دوز از آن را هم در اختیار GAVI قرار دهد. بدون شک حمایت جدید بنیاد گیتس به سرعت بخشیدن این روند کمک شایانی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • reza
    reza | ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

    وقتی دارن واکسنم میزنن لطف ایشون رو به یاد خواهم آورد .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی