ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

برند آیونیک هیوندای متولد شد؛ عرضه مدل‌های سبز کره‌ای‌ها با یک نشان جدید

شرکت هیوندای در نوامبر 2015 با تبدیل جنسیس به یک برند جداگانه، تصمیم گرفت محصولات لوکس خود را با این برند راهی بازار کند. حال در اقدامی مشابه این خودروساز کره‌ای آیونیک (Ioniq) را نیز ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۵

شرکت هیوندای در نوامبر 2015 با تبدیل جنسیس به یک برند جداگانه، تصمیم گرفت محصولات لوکس خود را با این برند راهی بازار کند. حال در اقدامی مشابه این خودروساز کره‌ای آیونیک (Ioniq) را نیز به برندی مستقل تبدیل کرده و مدل‌های الکتریکی خود را با نشان آن به فروش خواهد رساند.

آنطور که هیوندای در بیانیه رسمی خود گفته، در عرض چهار سال آینده سه محصول جدید تحت برند آیونیک عرضه خواهد شد و در سال‌های بعدی تعداد مدل‌های آن به تدریج افزایش خواهد یافت. هیوندای افزوده در محصولات آیونیک نقاط قوت خودروهای برقی کمپانی - مثل شارژ بسیار سریع و فضای داخلی گسترده - با نوآوری‌، طراحی‌، تکنولوژی‌ و سرویس‌های آینده ترکیب خواهد شد تا هنگام مسافرت سرنشینان چه بیرون از خودرو و چه داخل خودرو تجربه‌ای لذت‌بخش کسب کنند.

برای نامگذاری محصولات آیونیک از اعداد استفاده خواهد شد. سه مدل اول این برند 5، 6 و 7 نام خواهند داشت. به گفته کره‎ای‌ها در این روش نامگذاری اعداد زوج مخصوص مدل‌های سدان و اعداد فرد مخصوص مدل‌های شاسی‌بلند خواهد بود.

نخستین خودرویی که تحت برند آیونیک معرفی خواهد شد، کراس‌اوور سایز متوسط 5 است. این کراس‌اوور بر مبنای کانسپت 45 EV توسعه یافته و اوایل سال آینده رونمایی می‌شود. شاید بدانید که این کانسپت برقی سال گذشته در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد و به واسطه طراحی مینیمال و پیکسلی خود مورد توجه قرار گرفت.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، سدان آیونیک 6 در سال 2022 معرفی خواهد شد. این خودرو نیز بر مبنای کانسپت Prophecy توسعه پیدا خواهد کرد. در سال 2024 هم شاسی‌بلند سایز بزرگ آیونیک 7 از راه خواهد رسید.

هیوندای ادعا می‌کند طراحان شرکت در خلق هویت برند آیونیک نیم‌نگاهی به گذشته داشته و المان‌های مربوطه را با پیکسل‌های پارامتریک یکپارچه خواهند کرد.

در ساخت محصولات آیونیک از پلتفرم ماژولی اختصاصی خودروهای الکتریکی که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، (موسوم به E-GMP) استفاده خواهد شد. هیوندای معتقد است این پلتفرم اجازه می‌دهد فضای داخلی خودرو را به یک اتاق نشیمن هوشمند تبدیل کرد.

بد نیست اشاره کنیم آیونیک در سال 2016 و  به عنوان یک خودروی سبز متولد شد. این اتومبیل لیفت‌بک 5 درب با سه پیشرانه هیبریدی، هیبریدی شارژی و تمام الکتریکی موجود است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

    حیف از اتوموبیل سازی ژاپن ک چه راحت برفنا رفت.
    در واقع آخرین محصول شایسته ای ک ژاپنی ها خلق کردن لکسوس LS400 سال 1992 بود و بعد فقط تکرار و تکرار و پسرفت.
    نامهای پر اوازه ای چون نیسان ، میتسوبیشی، سوبارو، دایهاتسو فقط سایه ای ازشون مونده.
    مزدا و هوندا لب مرز دست و پا میزنن.
    و تویوتا هم فقط از میراث عظیمش میخوره تا تموم بشه.

    • fayyaz.saeed
      fayyaz.saeed | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

      مثل سرنوشت لوازم خانگی برق و الکترونیکی شون

    • Hosi
      Hosi | ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

      اوهوم مخصوصا میتسوبیشی خیلی از اوجش فاصله گرفته باز نیسان اقلا هنوز چیزای باحال تولید میکنه ولی راس میگی یه زمانی خودروسازای ژاپنی هر چی میساختن فَک انداز بود

  • jim kabir
    jim kabir | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

    مشخصه کره ای ها درست حسابی وارد بازی شدن

  • hasan
    hasan | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

    عجب طراحی فوق العاده ای .شبیه تو انیمیشنا شده

مطالب پیشنهادی