ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست A14 به مراتب از A13 و اسنپدارگون +۸۶۵ قوی‌تر خواهد بود

یکی از افشاگران دنیای تکنولوژی اطلاعات جدیدی از چیپست اپل A14 فاش کرده که نشان می‌دهد آیفون ۱۲ از قدرت پردازشی بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. کوالکام اواخر تیر ماه از چیپست پرچمدار اسنپدرگون ۸۶۵ ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

یکی از افشاگران دنیای تکنولوژی اطلاعات جدیدی از چیپست اپل A14 فاش کرده که نشان می‌دهد آیفون ۱۲ از قدرت پردازشی بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

کوالکام اواخر تیر ماه از چیپست پرچمدار اسنپدرگون ۸۶۵ پلاس رونمایی کرد که قوی‌ترین و جدیدترین محصول این سازنده برای موبایل‌های اندرویدی گرانقیمت به شمار می‌رود. به گفته کوالکام عملکرد پردازنده و پردازشگر گرافیکی این چیپست ۱۰ درصد از اسنپدراگون ۸۶۵ بهتر است.

با وجودی که اسنپدراگون +۸۶۵ قوی‌ترین چیپست کوالکام محسوب می‌شود، همچنان از لحاظ عملکرد قادر به رقابت با چیپست A13 اپل نیست که سال گذشته شاهد بکارگیری آن در سری آیفون ۱۱ بودیم. CPU این چیپست در عملکرد تک هسته‌ای حدوداً ۲۵ درصد از A13 ضعیف‌تر است و حال آنطور که یکی از افشاگران دنیای فناوری ادعا می‌کند، این فاصله قرار است با از راه رسیدن چیپست A14 بیشتر هم بشود.

افشاگری با نام مستعار Komiya در توییتر مدعی است که عملکرد CPU و GPU چیپست اپل A14 به ترتیب ۴۰ و ۵۰ درصد از A13 بهتر خواهد بود. اگر این شایعه صحت داشته باشد کوالکام برای رقابت با این چیپست باید سال‌ها تلاش کند.

چیپست اپل A14 برای ارائه چنین عملکرد تحسین برانگیزی ممکن است به فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز برسد که ۴۰۰ مگاهرتز از چیپست نسل قبل (A13) بیشتر است. اپل برای تولید این چیپست قدرتمند از فرآیند لیتوگرافی ۵ نانومتری شرکت TSMC استفاده کرده که بازدهی این محصول را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

اپل همچنین قصد دارد اواخر سال جاری میلادی برای اولین بار مک‌های مجهز به پردازنده ARM را روانه بازار کند. این پردازنده که «اپل سیلیکون» نام گرفته عملکرد بهتری نسبت به A14 خواهد داشت. باید دید کوالکام برای رقابت با چیپست‌های قدرتمند اپل چه برنامه‌ای را تدارک خواهد دید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • M.Hexa.M
    M.Hexa.M | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

    با اینکه من از طرفدارای انروید و گجتهای اندرویدی هستم ولی با این حال به قدرت CPU های اپل شک ندارم هر چند که قدرت چیپهای اپل بخاطر سیستم عامل و سخت افزار اختصاصی کمپانیه که انقدر خودشون رو از چیزی هم که هستن قویتر نشون میدن ... ولی توی گجتهای اندروید این نقطه ضعف رو با حافظه و رم های پر ظرفیت و سریعتر جبران میکنن ... برای همین مقایسه پردازنده دو سیستم عامل متفاوت منطقی نیست!!

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

      دقیقا همینه،سیستم عامل اختصاصی اپل باعث شده کسی نفهمه این قدرت واقعا درسته یا نه، به عقیده من گجت های اندرویدی از لحاظ سرعت و کارایی بعد از سال ها بالاخره از اپل پیشی گرفتن و از لحاظ عملی قدرت و کارایی بیشتری در اختیار مصرف کننده میزارن

مطالب پیشنهادی