ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوشی‌های هواوی و آنر احتمالا دیگر آپدیت دریافت نمی‌کنند

مجوزی که به گوگل اجازه می‌داد پس از تحریم هواوی از سوی آمریکا به‌روزرسانی‌هایی را برای گوشی‌های قدیمی این شرکت ارائه کند، باطل شده و احتمالا کاربران هواوی و آنر از دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

مجوزی که به گوگل اجازه می‌داد پس از تحریم هواوی از سوی آمریکا به‌روزرسانی‌هایی را برای گوشی‌های قدیمی این شرکت ارائه کند، باطل شده و احتمالا کاربران هواوی و آنر از دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی و نسخه‌های جدید اندروید محروم ‌می‌شوند.

بسیاری از مناطق روستایی آمریکا به خاطر قیمت پایین و کارایی مطلوب تجهیزات شبکه هواوی از محصولات این برند استفاده می‌کنند. پس از تحریم این شرکت از سوی آمریکا به خاطر گستردگی این تجهیزات امکان حذف یکباره آنها وجود نداشت و به همین خاطر دولت ترامپ با صدور مجوزی موقت به این مناطق اجازه داد تا یکسال را صرف تغییر تجهیزات کنند. یکی دیگر از مزایای مجوز مذکور این بود که شرکت‌های نرم‌افزاری با تکیه بر آن به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی را به دست کاربران هواوی می‌ر‌ساندند.

حالا و پس از گذشت نزدیک به یک سال از تحریم هواوی این مجوز هم منقضی شده و گوگل و دیگر توسعه‌دهندگان نرم افزار نمی‌توانند برای هواوی و مشتریان این کمپانی آپدیتی منتشر کنند چرا که این اقدام غیرقانونی خواهد بود. گوگل با تایید این موضوع، به بیانیه خود در اوایل سال جاری میلادی اشاره کرده که در آن از کاربران خواسته شده بود اپ‌های این شرکت را روی موبایل‌های هواوی نصب نکنند.

به گفته سخنگوی گوگل، این مجوز موقت نقش اصلی در ارائه بروزرسانی‌های اندروید به صورت رسمی داشته است. گوشی‌های هوشمند بدون سرویس‌های گوگل مانند P40 پرو و سایر محصولاتی که در چین به فروش می‌رسند، همچنان می‌توانند از نسخه متن باز اندروید استفاده کنند و بروزرسانی برای آن‌ها ارائه شود.

اگر مالک گوشی P30 پرو یا یکی دیگر از محصولات این شرکت با سرویس‌های گوگل هستید، احتمالا به‌روزرسانی اندروید ۱۱ یا نسخه‌های جدیدتر را دریافت نخواهید کرد. علاوه بر این گوشی‌های هواوی و آنر در آینده امکان دریافت وصله‌های امنیتی اندروید را نخواهند داشت و همچنین تاییدیه SafetyNet نیز دریافت نخواهند کرد. این موضوع به معنای عدم امکان اجرای اپ‌های پرداخت و بانکی و همچنین تعدادی از بازی‌ها خواهد بود.

هواوی

هواوی در حال بررسی شرایط و همچنین ارزیابی تاثیرات احتمالی آن است اما با توجه قطع همکاری گوگل با آنها بعید است شانسی برای ارائه به‌روزرسانی داشته باشد. این احتمال وجود دارد که مجوز دوباره بطور موقت تمدید شود اما فشار دولت ترامپ روی این برند روز‌به‌روز در حال افزایش است.

گوشی‌های جدید هواوی فاقد سرویس‌های گوگل هستند، TSMC با این کمپانی قطع همکاری کرده و حالا پشتیبانی از محصولات قدیمی نیز در معرض خطر قرار گرفته که همه این موارد از آینده نامعلوم گوشی‌های این برند حکایت دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • alirezatha
    alirezatha | ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

    شرکت فوق العاده توانایی بود واقعا ناراحت شدم که اینطور ناجونمردانه دارن حذفش میکنن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی