ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محققان MIT دوچرخه خودران توسعه دادند [تماشا کنید]

محبوبیت سیستم‌های اشتراک دوچرخه در جهان در حال افزایش است و حالا محققان دانشگاه MIT موفق به توسعه نمونه اولیه دوچرخه خودران شده‌اند. بسیاری از برنامه‌های اشتراک دوچرخه در کشورها دارای مکان‌هایی برای قرارگیری دوچرخه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

محبوبیت سیستم‌های اشتراک دوچرخه در جهان در حال افزایش است و حالا محققان دانشگاه MIT موفق به توسعه نمونه اولیه دوچرخه خودران شده‌اند.

بسیاری از برنامه‌های اشتراک دوچرخه در کشورها دارای مکان‌هایی برای قرارگیری دوچرخه در مناطق مختلف هستند، با این حال شاید نزدیکترین محل نیز فاصله زیادی با کاربر داشته باشد. علاوه بر این شاید منطقه نزدیک به فرد پر از دوچرخه باشد و نتواند دوچرخه خود در آن قرار دهد.

برخی از شرکت‌ها رویکرد متفاوتی را در نظر گرفته‌اند و افراد می‌توانند دوچرخه را در محل موردنظر خود ترک کنند، با این حال این راه حل نیز مشکلات مخصوص به خود را دارد. در هر دو روش، دوچرخه‌ها باید به صورت دوره‌ای در جای خاصی جمع آوری شوند. اخیرا محققان دانشگاه MIT پروژه‌ای را آغاز کرده‌اند که هدف از آن، ساخت دوچرخه خودران است.

در این پروژه که توسط «کنت لارسون» و «ناروا کورتی» سرپرستی می‌شود، نمونه اولیه یک دوچرخه برقی ساخته شده که در بخش پشتی از دو چرخ بهره می‌برد و در مجموع دارای سه چرخ است. این دستگاه به دو موتور مجهز شده که یکی از آن‌ها قدرت تولیدی خود را به چرخ جلو منتقل می‌کند و موتور دوم با حرکت دادن چرخ‌های عقب باعث هدایت آن می‌شود.

ایده محققان MIT تولید دوچرخه خودران است تا کاربر بتواند با استفاده از یک اپ از نزدیکترین محل آن را درخواست کند. این دوچرخه به وسیله GPS و همچنین سنسورهایی برای جلوگیری از برخورد با موانع به همراه چرخ‌های عقب خود، به محل فرستاده می‌شود.

دوچرخه خودران

زمانی که دوچرخه در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، چرخ‌های عقب آن جمع می‌شود تا امکان سوار شدن روی آن و هدایتش وجود داشته باشد. پس از رسیدن به مقصد، دوچرخه دوباره چرخ‌های خود را باز کرده و به سمت نزدیکترین ایستگاه شارژ می‌رود. این دوچرخه با موفقیت در محوطه دانشگاه MIT تست شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mr. Saxobeat
    Mr. Saxobeat | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

    خیلی ایده خوبی هست.
    فقط به امید روزی که این سیستم اونقدر پیشرفت کنه که برای مسافر ها هم خودران بشه و بتونه افراد معلول و نابینا رو به مقصدشون برسونه

  • hasan imani
    hasan imani | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

    انسان روز به روز داره گشاد تر میشه

مطالب پیشنهادی