ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی کانن از سنسوری فوق حساس با قابلیت فیلمبرداری 1080p در روشنایی اندک

شرکت کانن اخیرا از یک سنسور CMOS بسیار حساس با نام «LI7050» رونمایی کرده که می‌تواند ویدیوهای رنگی و باکیفیت با رزولوشن 1080p در محیط‌های تاریک بگیرد. این سنسور که ابتدا در ژاپن و سپس در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

شرکت کانن اخیرا از یک سنسور CMOS بسیار حساس با نام «LI7050» رونمایی کرده که می‌تواند ویدیوهای رنگی و باکیفیت با رزولوشن 1080p در محیط‌های تاریک بگیرد.

این سنسور که ابتدا در ژاپن و سپس در سنگاپور معرفی شد، برای استفاده‌های صنعتی توسعه پیدا کرده است. این سنسور ابعاد بسیار کوچکی دارد و ۱/۱.۸ اینچی با رزولوشن ۱۹۳۶ در ۱۰۹۶ پیکسل است. اندازه پیکسل این سنسور به ۴.۱ میکرومتر می‌رسد. موضوعی که این سنسور را خاص می‌کند، «معماری پیکسل» ویژه آن است. این دوربین در حالت نرمال داینامیک رنج 75dB یا تقریبا ۱۲.۵ استاپ را ارائه می‌کند که در حالت HDR به 120dB یا ۲۰ استاپ افزایش پیدا می‌کند.

در دنیای واقعی، سنسور در حالت HDR دو اکسپوژر به ازای هر فریم ویدیو 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و ۶۰ فریم بر ثانیه در حالت عادی را ترکیب می‌کند تا صحنه را با دقت بالایی ثبت کند و روشنایی می‌تواند در محدود ۰.۰۸ تا ۸۰ هزار لوکس قرار بگیرد. کانن درباره این سنسور اعلام کرده:

«سیستم‌های نظارتی در شب از دوربین مادون قرمز استفاده می‌کند و فیلم به صورت تک رنگ ضبط می‌شود. با این حال، دوربین‌های شبکه مجهز به LI7050 می‌توانند در مکان‌هایی مانند جاده‌ها یا شبکه‌های حمل و نقل فیلم بگیرد و به شناسایی جزئیاتی مانند رنگ خودرو یا لباس سوژه کمک کند. این سنسور کامپکت و با حساسیت بالا را می‌توان در دوربین‌های پهپادهای زیر آب، میکروسکوپ‌ها و دوربین‌های پوشیدنی برای تیم امنیتی مورد استفاده قرار داد.»

کانن

در حالی که این سنسور برای استفاده‌های صنعتی توسعه پیدا کرده و در اختیار مشتریان عادی قرار نمی‌گیرد، کاربرد آن در عکاسی و فیلمبرداری سنتی قابل مشاهده است. امکان ثبت تصاویر باکیفیت در شرایط نوری ضعیف بدون افزایش سرعت شاتر، یکی از آرزوهای عکاسان محسوب می‌شود.

این احتمال وجود دارد که معماری ویژه پیکسل این سنسور در آینده وارد دوربین‌های مصرفی شود و بتوانیم چنین کیفیت بالایی را تجربه کنیم. مشتریان تجاری نزدیک به دو ماه دیگر به این سنسور در ژاپن دسترسی پیدا خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی