ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بروزرسانی بزرگ فایرفاکس اندروید؛ بهترین ویژگی‌های مرورگر دسکتاپ در دنیای موبایل

موزیلا یکی از بزرگترین بروزرسانی‌های نسخه اندرویدی مرورگر فایرفاکس را منتشر کرد. در این آپدیت قابلیت‌های محبوب نسخه دسکتاپ به این برنامه موبایل اضافه شده‌اند. یکی از ویژگی‌های جدید این نسخه فایرفاکس، دارک مود است ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۵

موزیلا یکی از بزرگترین بروزرسانی‌های نسخه اندرویدی مرورگر فایرفاکس را منتشر کرد. در این آپدیت قابلیت‌های محبوب نسخه دسکتاپ به این برنامه موبایل اضافه شده‌اند.

یکی از ویژگی‌های جدید این نسخه فایرفاکس، دارک مود است که تا به امروز در اختیار کاربران اندرویدی قرار نداشت. در این نسخه همچنین نوار آدرس به پایین نمایشگر منتقل شده که هدف از این اقدام، دسترسی افراد به فضای بیشتر عنوان شده که البته می‌توان دوباره آن را به بخش بالایی منتقل کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های محبوب نسخه دسکتاپ این مرورگر که به نسخه موبایل آن وارد شده، محافظت پیشرفته از ردیابی کاربران است. زمانی که برای اولین بار برنامه را اجرا کنید، سه گزینه برای لایه محافظتی در اختیارتان قرار می‌گیرد که شامل استاندارد، سختگیرانه و شخصی می‌شود. در حالت استاندارد ردیاب‌ها مسدود نمی‌شوند و شما می‌توانید تبلیغات را ببینید. در حالت سختگیرانه این موارد مسدود می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های جدید این مرورگر، «Collcetions» نام دارد که امکان ذخیره و سازمان‌دهی سایت‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند. در حالی که عملکرد این قابلیت شبیه به بوکمارک است، این ویژگی از گم شدن تب‌ها جلوگیری می‌کند و چندین راه برای اشتراک‌گذاری آن‌ها در آینده در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

قابلیت مهم دیگر، پشتیبانی بهتر از Add-On شخص ثالث است. کاربران در گذشته قادر به نصب افزونه برای نسخه موبایل فایرفاکس بودند، اما اکثر آن‌ها برای گوشی‌های هوشمند بهینه‌سازی نشده بودند، موضوعی که موزیلا آن را تغییر داده است. در حال حاضر تنها ۱۰ مورد برای نسخه موبایل بهینه شده‌اند، اما در آینده بر شمار آن‌ها افزوده خواهد شد.

موزیلا چندین قابلیت فایرفاکس «Focus» را به حالت خصوصی مرورگر خود اضافه کرده و می‌توان لینک‌ها را همیشه در تب‌های خصوصی باز کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید این نسخه، پشتیبانی از حالت تصویر در تصویر برای ویدیوها است. فایرفاکس موبایل با استفاده از موتور مرورگر «GeckoView» ساخته شده که مزایایی دارد. اکثر سایت‌ها در مقایسه با گذشته ۱۰ درصد سریعتر باز می‌شوند و موزیلا ساده‌تر از گذشته می‌تواند برای آن‌ بروزرسانی منتشر کند.

نسخه جدید فایرفاکس برای اندروید از امروز در اروپا قابل دسترس است و کاربران در آمریکای شمالی دو روز دیگر می‌توانند آن را دانلود کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۴ شهریور ۱۳۹۹

    مرروگر خیلی خوبیه ولی خیلی مسخره اومده آدرس بار رو قرار داده پایین مثلا نوآوری کنه !!!!!!! این چه مسخره بازی هست . 99.9 درصد مرورگر های موبایل و دکستاپ همگی آدرس بار بالای صفحه قرار داره .

    بعد انتقادی دارم دیجیاتو این کپچا لعنتی لاگین رو بیار توو همون صفحه لاگین ! واقعا مضخرفه آدم دلش نمیخواد در این سایت نظر بده از بس دردسر اضافی داره ! خیلی براتون سخته این کپچا رو تو همون صفحه لاگین اول قرار بدین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ?

مطالب پیشنهادی