ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تبدیل کاغذ به رابط کاربری لمسی بدون نیاز به باتری [تماشا کنید]

دانشمندان روشی را توسعه داده‌اند که توسط آن می‌توان کاغذ را به رابط‌های لمسی تبدیل کرد. با این روش امکان تبدیل کاغذ به کیبورد و همچنین تعامل با بسته‌های غذا وجود دارد. مهندسان دانشگاه «پردو» ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

دانشمندان روشی را توسعه داده‌اند که توسط آن می‌توان کاغذ را به رابط‌های لمسی تبدیل کرد. با این روش امکان تبدیل کاغذ به کیبورد و همچنین تعامل با بسته‌های غذا وجود دارد.

مهندسان دانشگاه «پردو» با پوشاندن کاغذ به وسیله مولکول‌های ترکیب شده با «فلوریت» موفق به ایجاد یک رابط دافع رطوبت، لکه‌های مایع و گرد و غبار شدند. آن‌ها از این پوشش برای چاپ چندین لایه مدار روی کاغذ بدون آغشته کردن کل آن به جوهر استفاده کردند.

این دستگاه به منبع انرژی خارجی نیاز ندارد و انرژی خود را توسط سنسورهای فشار عمودی تامین می‌‌کند که قادر به جمع آوری انرژی به وسیله ارتباط با کاربر هستند. «رامسس مارتینز»، استادیار دانشکده مهندسی صنعتی دانشگاه پردو در بیانیه‌ای اعلام کرده:

«برای اولین بار یک دستگاه الکترونیکی مبتنی بر کاغذ با امکان تامین خودبه‌خودی انرژی به نمایش گذاشته می‌شود.»

در آزمایش‌ها، محققان از این رابط برای کنترل کیبورد کامپیوتر استفاده کردند:

آن‌ها همچنین توانسته‌اند کاغذ را به یک پخش‌کننده موسیقی لمسی تبدیل کنند:

طبق اعلام این تیم، این فناوری با فرایندهای پرینت انبوه رایج در بازار سازگار بوده و هزینه ساخت هر دستگاه تنها به ۰.۲۵ دلار می‌رسد. دانشمندان معتقدند که هزینه پایین ساخت و همچنین استفاده ساده از این فناوری، آن را تبدیل به روشی مناسب برای تبدیل مقوا یا کاغذ به بسته‌های هوشمند یا رابط‌های انسان ماشین می‌کند.

مارتینز اعلام کرده:

«من تصور می‌کنم که این فناوری تعامل کاربر با بسته‌بندی مواد غذایی را ساده‌تر می‌کند و افراد می‌توانند سالم بودن غذا را تایید کنند یا مصرف کننده پس از دریافت مواد غذایی سفارش داده شده، با کشیدن انگشت خود روی کاغذ، آن را امضا کند تا مالک جعبه به درستی شناسایی شود.»

انتظار می‌رود در آینده شاهد تولید انبوه این فناوری باشیم و تعدادی از شرکت‌ها به سمت استفاده از کاغذها و مقواهای هوشمند بدون نیاز به باتری گام بردارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی