ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«راکت ۴ پلاس» سریع‌ترین SSD کاربری دنیا شد؛ سقوط سامسونگ ۹۸۰ پرو به رده دوم

در دنیای حافظه‌های اس‌اس‌دی PCIe 4 از همین حالا شاهد غول‌هایی بسیار پرسرعت هستیم، اما کمپانی Sabrent توانسته تاج پادشاهی این بازار را بر سر خود بگذارد. این شرکت اخیرا از اس‌اس‌دی Rocket 4 Plus ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۵

در دنیای حافظه‌های اس‌اس‌دی PCIe 4 از همین حالا شاهد غول‌هایی بسیار پرسرعت هستیم، اما کمپانی Sabrent توانسته تاج پادشاهی این بازار را بر سر خود بگذارد. این شرکت اخیرا از اس‌اس‌دی Rocket 4 Plus رونمایی کرده که بیشتر ترکیب سرعت خواندن و نوشتن در این بازار را با خود به ارمغان آورده و حتی از درایو Samsung 980 Pro که از نوع PCIe NVMe است نیز پیشی می‌گیرد.

اگرچه هر دو درایو بدون هیچ تردید می‌توانند راه خود را به تمام لیست‌های بهترین اس‌اس‌دی‌های موجود در بازار باز کنند، اما برتری با فاصله‌ای اندک در اختیار Sabrent است. اس‌اس‌دی Rocket 4 Plus از نظر سرعت خواندن ۷۰۰۰ مگابایت بر ثانیه‌ای، کاملا با Samsung 980 Pro برابری می‌کند اما با سرعت نوشتن ۶۸۵۰ مگابایت بر ثانیه، از آن پیشی می‌گیرد. برای مقایسه باید گفت که درایو سامسونگ به حداکثر سرعت نوشتن ۵۰۰۰ مگابایت بر ثانیه دست می‌یابد.

بنابر صفحه Rocket 4 Plus در وب‌سایت Sabrent، این اس‌اس‌دی از کنترلر جدید PS5016-E16 قوت می‌گیرد و در مدل‌های ۲ ترابایتی، ۱ ترابایتی و ۵۰۰ گیگابایتی از راه می‌رسد که شاید برای بسیاری جای تاسف داشته باشد. در حال حاضر انبوهی از اس‌اس‌دی‌های مختلف با ظرفیت‌های بالاتر داریم و حتی خود Sabrent یک هیولای ۴ ترابایتی روانه بازار کرده است. اما در ازای ظرفیت کمتر،‌ سرعتی به مراتب بالاتر هنگام نوشتن و خواندن گیرتان می‌آید. ناگفته نماند که Rocket 4 Plus به یک هیت‌سینک شخصی‌سازی شده و غول‌آسا نیز مجهز است تا دما بیش از حد بالا نرود.

در نهایت باید گفت که Sabrent هنوز از قیمت‌گذاری و تاریخ عرضه این اس‌اس‌دی رونمایی نکرده و انتظار می‌رود در آینده نزدیک جزییات بیشتر را منتشر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی