ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

مدیرعامل HTC در کمتر از یک سال استعفا داد

«ایو مت» (Yves Maitre) مدیرعامل HTC پس از کمتر از یک سال به دلایل شخصی از این سمت استعفا داد. به دنبال این تصمیم «چر وانگ» رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل قبلی HTC دوباره سکان ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

«ایو مت» (Yves Maitre) مدیرعامل HTC پس از کمتر از یک سال به دلایل شخصی از این سمت استعفا داد. به دنبال این تصمیم «چر وانگ» رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل قبلی HTC دوباره سکان این شرکت تایوانی را در دست گرفت.

HTC با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «محدودیت در سفرهای بین المللی به خاطر دنیاگیری ویروس کرونا» بر زندگی شخصی مت تأثیر منفی گذاشته به طوری که او در ۱۱ ماه گذشته بیشتر اوقات را دور از خانواده‌اش در اروپا سپری کرده و به همین دلیل هیئت مدیره با استعفای مدیرعامل فرانسوی موافقت کرده‌ است.

مت در مدت زمانی که مدیرعامل HTC بود سعی کرد حضور این شرکت در بازار واقعیت مجازی را با عرضه هدست‌های ماژولار جدید از خانواده Vive Cosmos بیشتر کند و از ساخت هدست‌های نسل بعد در ابعاد کوچکتر خبر داد. این شرکت همچنین از پلتفرم Vive Sync رونمایی کرد تا برگزاری جلسات کاری در فضای مجازی را آسان‌تر و مفرح کند و از اولین گوشی 5G خود به نام U20 رونمایی کرد.

اچ تی سی

با این وجود «مت» که سابقه اجرایی در شرکت مخابراتی فرانسوی Orange را در کارنامه دارد، نتوانست عملکرد درخشانی در HTC بر جای بگذارد. گزارش مالی این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ از زیان مالی برای نهمین فصل متوالی به میزان حدوداً ۶۲ میلیون دلار خبر می‌داد که نسبت به سه ماهه گذشته افزایش ۵ میلیون دلاری را نشان می‌دهد.

HTC آذر ماه سال قبل دور اول تعدیل نیرو را آغاز کرد و خرداد ماه امسال نیز دور دوم اخراج کارمندان را شروع کرد. یکی از منابع آگاه می‌گوید «مت» در دور دوم اخراج کارمندان نقشی نداشته؛ نکته‌ای که نشان می‌دهد او از ماه‌ها قبل استعفای خود را تسلیم هیئت مدیره کرده بوده است.

«ونگ» که دوباره به صندلی مدیرعاملی HTC تکیه زده نه تنها باید مسائل مالی این شرکت را حل‌وفصل کند، بلکه باید فکری به حال ظهور رقبای قدرتمند در بازار واقعیت مجازی از جمله فیسبوک کرده و در عین حال کسب و کار موبایل را نجات دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی