ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک فرد چینی به جرم سرقت فناوری نیمه‌رساناها در آمریکا به ۱۸ ماه زندان محکوم شد

یکی از شهرومندان کشور چین اخیرا به خاطر سرقت اسرار دو کمپانی نیمه‌هادی Avago و Skyworks از سوی دادگاه محلی کالیفرنیای شمالی به تحمل ۱۸ ماه حبس در زندان محکوم شده است. هائو ژانگ به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

یکی از شهرومندان کشور چین اخیرا به خاطر سرقت اسرار دو کمپانی نیمه‌هادی Avago و Skyworks از سوی دادگاه محلی کالیفرنیای شمالی به تحمل ۱۸ ماه حبس در زندان محکوم شده است. هائو ژانگ به سرقت چیزهایی نظیر دستورالعمل‌های ساخت قطعات نیمه‌هادی، سورس کد محصولات، مشخصات سخت‌افزاری، ارائه‌ها، لایه‌های طراحی و دیگر اطلاعات محرمانه دو کمپانی مورد اشاره متهم شده است.

گفته می‌شود که شاکیان پرونده علاوه بر ژانگ، ۵ نفر شهروند دیگر چین را هم متهم کرده‌اند، اما این تنها ژانگ است که به زندان می‌رود. ۵ نفر دیگر در حال حاضر فراری شناخته شده‌اند و ظاهرا در ایالات متحده حضور ندارند.

آن‌طور که در پرونده قضایی آمده، ژانگ و شخصی دیگر به وی پانگ -یکی از ۵ متهم فراری- طی دوران دانشجویی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی با یکدیگر ملاقات کرده‌اند. آن‌ها سپس به عنوان مهندسین نیمه‌هادی در Skyworks و Avago استخدام شدند و اقدام به سرقت اسرار تجاری کردند.

این اسرار بعدا در اختیار دانشگاه تیانجین قرار گرفته و به آن‌ها اجازه داده که قادر به ساخت یک تاسیسات تولید نیمه‌هادی و همینطور یک کسب‌وکار چینی کاملا جدید باشند. ژانگ علاوه بر این که برای ۱۸ ماه به زندان می‌رود، باید مبلغ ۴۷۷ هزار دلار را به نیز به عنوان غرامت به دو شرکت مورد اشاره پرداخت کند.

به این ترتیب، پرونده‌ای که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ تشکیل شده بود بالاخره مختومه اعلام شده است. ژانگ در همان سال به محض رسیدن به فرودگاه بین‌المللی لوس آنجلس دستگیر شده بود. این اتفاقات در حالی رخ داده که وزارت دادگستری آمریکا طی این هفته چندین شهروند چینی دیگر را هم به از بین بردن شواهد مربوط به یک سرقت اطلاعات از آمریکا و انتقال‌شان به چین متهم کرد.

آن‌طور که کریستوفر ری، یکی از سخنگویان پلیس فدرال آمریکا می‌گوید، موارد سرقت اسرار تجاری آمریکا از سوی چینی‌ها، از سال ۲۰۱۸ تاکنون با رشد چشمگیر همراه بوده. تقریبا از همان زمانی که وزارت دادگستری آمریکا کمپینی برای مقابله با جاسوسی اقتصادی دولت پکن به راه انداخت. ری می‌گوید که پلیس فدرال آمریکا در تمام ۵۶ مقر خود پرونده‌هایی راجع به سرقت تکنولوژی‌های آمریکا از سوی چینی‌ها در دست دارد که تقریبا تمام صنایع و حوزه‌ها را در بر می‌گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۳ شهریور ۱۳۹۹

    معلوم نیست چی دزدیده که فقط 18 ماه، چیپس می زدید دو سال زندان رو داشت

  • sinagoogle
    sinagoogle | ۱۳ شهریور ۱۳۹۹

    اصلا این چینی ها رو نمیشه درک کرد. رفتن آمریکا و از امکانات و رفاه و آزادی این کشور بهره مند میشن ولی علیه امریکا و به نفع یک حکومت دیکتاتور تمامیت خواه وحشتناک جاسوسی میکنن؟ 18 ماه خیلی کمه بلکه 18 سال حکم بهتریه.

  • jim kabir
    jim kabir | ۱۳ شهریور ۱۳۹۹

    ببین چه بر سر کشور ما خواهند آورد.
    دزدای کثیف

  • آریا
    آریا | ۱۳ شهریور ۱۳۹۹

    کمه بیشتر براش ببرید
    تمام دانشجوهای چینی از دوم سارق علمی اند. قسم خوردن برای چین دزدی کنند
    با همه شون اخراج بشن
    خوشبختانه دیروز پمپئو گفت از این به بعد دیپلوماتهای چینی برای باز دید از مراگز دانشگاهی باید مجوز بگیرن

مطالب پیشنهادی