ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پنل پشتی گوشی جدید ویوو رنگ عوض می‌کند [تماشا کنید]

ویوو در حال ساخت گوشی جدیدی است که رنگ پنل پشتی آن با فشار یک دکمه عوض می‌شود. ویوو با انتشار کلیپی جدید در شبکه اجتماعی Weibo ویژگی متمایز کننده گوشی جدید این شرکت را ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

ویوو در حال ساخت گوشی جدیدی است که رنگ پنل پشتی آن با فشار یک دکمه عوض می‌شود.

ویوو با انتشار کلیپی جدید در شبکه اجتماعی Weibo ویژگی متمایز کننده گوشی جدید این شرکت را نمایش داد. همانطور که در ادامه ملاحظه می‌کنید، پنل پشتی موبایل جدید این کمپانی که هنوز نامش فاش نشده تغییر رنگ می‌دهد.

در این ویدیو رنگ پنل پشتی موبایل جدید ویوو با فشار دکمه‌ای که به نظر می‌رسد دکمه پاور باشد از سفید به آبی تغییر پیدا می‌کند. ویوو می‌گوید برای دستیابی به این افکت از شیشه الکتروکرومیک (Electrochromic) استفاده کرده است.

آنطور که Android Authority گزارش می‌کند، ویوو این فناوری را با در نظر گرفتن باتری ساخته بنابراین انتظار می‌رود تأثیر منفی قابل توجهی بر شارژدهی گوشی نداشته باشد. همچنین به نظر می‌رسد فعلاً فقط امکان انتخاب بین دو رنگ وجود دارد اما در آینده ممکن است با توسعه این فناوری امکان سوییچ بین رنگ‌های بیشتر فراهم شود.

جالب است بدانید وان پلاس نیز از همین فناوری برای پنهان کردن ماژول دوربین گوشی مفهومی Concept One استفاده کرد. در این گوشی که در نمایشگاه CES 2020 نمایش داده شد، یک سیگنال الکتریکی سبب تغییر حالت شیشه بین شفاف و تاریک می‌شود.حال ویوو با توسعه این فناوری کاری کرده تا پنل پشتی شیشه‌ای موبایل جدید این شرکت به شکلی زیبا تغییر رنگ بدهد.

شیشه الکتروکرومیک در خودروهای لوکس، هواپیما و همچنین هتل‌ها به عنوان جایگزین هوشمند پرده استفاده می‌شود، اما بکارگیری آن در موبایل ایده نوآورانه‌ای است. البته باید دید استفاده از این تکنولوژی تا چه میزان روی قیمت نهایی موبایل تأثیر خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Sina Elahi
    Sina Elahi | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

    ها شانگ شین شون یودا هانسی

  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹

    کمپانی ویوو همیشه به اختراعات خیلی خوب و آینده نگرانه اش معروفه ???

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹

    جالبه پیشرفت خوبیه

مطالب پیشنهادی