ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی گوگل از باندل سخت افزاری Series One برای اتاق‌های جلسات

گوگل از محصولات «Google Meet Series One» رونمایی کرد که مجموعه‌ای از سخت افزارهای ویدیو کنفرانس برای اتاق‌های جلسه محسوب می‌شود. این دستگاه‌ها که با همکاری لنوو ساخته شده‌اند، از دوربین‌ها و میکروفن‌های قدرتمندی استفاده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

گوگل از محصولات «Google Meet Series One» رونمایی کرد که مجموعه‌ای از سخت افزارهای ویدیو کنفرانس برای اتاق‌های جلسه محسوب می‌شود.

این دستگاه‌ها که با همکاری لنوو ساخته شده‌اند، از دوربین‌ها و میکروفن‌های قدرتمندی استفاده می‌کنند که به علت وجود ماژول‌های شتاب‌دهنده «Coral M.2» و واحدهای پردازشی تنسور «Edge» از هوش مصنوعی بهره می‌برند.

تلاش‌های سخت افزاری گوگل میت در گذشته منجر به ساخت تجهیزات پیرامون کروم باکس با همکاری ایسوس، ایسر و لاجیتک شده بود. در محصولات جدید این کمپانی، از سیستم محاسباتی سفارشی در هسته آن استفاده شده و با یک نمایشگر هم اندازه تبلت مشابه با نست ترکیب شده است. علاوه بر این محصولات شاهد حضور یک ساندبار با ۸ میکروفون، پادهای میکروفن و دو دوربین هستیم.

می‌توان دوربین‌ها را هیجان‌انگیزترین سخت افزارهای این مجموعه دانست. دوربین «Smart Camera XL» از سنسور ۲۰.۳ مگاپیکسلی و زوم اپتیکال ۴.۳ برابری بهره می‌برد و می‌توان از آن به عنوان دوربین دیجیتال PTZ استفاده کرد. با توجه به این موضوع، در کنفرانس‌ها دوربین می‌تواند روی افرادی که در حال صحبت هستند، زوم کند.

دوربین هوسمند استاندارد این مجموعه عملکرد مشابهی با مدل XL دارد، با این حال فاقد زوم اپتیکال است که آن را تبدیل به گزینه‌ای مناسب برای اتاق‌های کوچکتر می‌کند. گوگل برای توسعه این سیستم دوربین با «Huddly» و همچنین دو کمپانی دیگر که در پروژه‌های قبلی سخت افزارهای میت مشارکت داشته‌اند، همکاری کرده است.

گوگل تلاش‌های زیادی برای سیستم صوتی این مجموعه خود نیز انجام داده و ساندبار را به ۸ میکروفن مجهز کرده که از تکنیک حذف نویز پیشرفته روی چیپ‌های هوش مصنوعی این کمپانی بهره می‌برد. شرکت‌ها می‌توانند برای استفاده از سیستم در اتاق‌های بزرگتر به آن اسپیکرها و میکروفن‌های بدون هوش مصنوعی اضافه کنند.

نصب این سیستم‌ها به لطف استفاده از «Power Over Ethernet» ساده است. با توجه به استفاده از گوگل اسیستنت در این سیستم، می‌توان بدون دخالت دست آن را در سراسر اتاق کنترل کرد.

کوچکترین نسخه این کیت به همراه با دوربین استاندارد و بدون تبلت به عنوان کنترلر و پاد میکروفن، ۲,۶۹۹ دلار قیمت دارد. با پرداخت مبلغ ۲,۹۹۹ دلار به مجموعه کامل مجهز به یک دوربین استاندارد، ساندبار، پاد میکروفن و کنترلر دست پیدا می‌کنید. اگر اتاق جلسه بزرگی دارید، می‌توانید با هزینه ۳,۹۹۹ دلاری این مجموعه را با ساندبار اضافه، دو پاد میکروفن و دوربین هوشمند XL سفارش دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی