ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادعای یک تحلیلگر: روزانه ۱۵۰۰ بیت کوین از دست می‌رود

یکی از تحلیلگران بازار ارز دیجیتال به نام «تیموتی پیترسون» ادعا کرده که روزانه ۱۵۰۰ بیت کوین گم شده و از دست می‌رود و تنها ۱۴ میلیون بیت کوین در گردش خواهد بود. پیترسون که ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

یکی از تحلیلگران بازار ارز دیجیتال به نام «تیموتی پیترسون» ادعا کرده که روزانه ۱۵۰۰ بیت کوین گم شده و از دست می‌رود و تنها ۱۴ میلیون بیت کوین در گردش خواهد بود.

پیترسون که به عنوان مدیر CAIA در کمپانی «Cane Island Alternative Advisors» در این صنعت مشغول به فعالیت است، برای حمایت از این گفته خود به یک تحقیق اشاره کرده که سازمان تحت مدیریت آن در سال جاری میلادی منتشر کرده است. در این پژوهش ۵ صفحه‌ای، عبارت «خسارت جبران‌ناپذیر» به فرهنگ لغت بیت کوین اضافه شده است.

در این یادداشت برای توضیح این عبارت، گفته شده خسارت جبران‌ناپذیر بیت کوین نشان‌دهنده بودجه یا پولی است که از دست رفته و دیگر بخشی از اقتصاد محسوب نمی‌شود. در این اسناد اعلام شده که چنین بیت کوین‌هایی قادر به معامله نیستند و هزینه بازیابی آن‌ها بیشتر از ارزش آن‌ها محسوب می‌شود.

طبق اطلاعات موجود در بخش پشتیبانی Bitcoin.com، تمام معاملات بیت کوین برگشت‌ناپذیر هستند و راهی برای معکوس کردن معامله‌ای که قبلا ارسال شده، وجود ندارد. موارد بی‌شماری وجود دارد که افراد به علت گم کردن کلیدهای شخصی خود برای همیشه دسترسی به سرمایه خود را از دست می‌دهند.

بیت کوین

تیم کمپانی Cane Island Alternative Advisors با استفاده از روشی که در تحقیق قبلی مورد استفاده قرار داده، توانسته به چنین آماری دست پیدا کند:

«از سال ۲۰۱۰، هرساله نزدیک به ۴ درصد منابع موجود بیت کوین از بین رفته است. این موضوع نشان می‌دهد که میزان منابع کنونی آن به ۱۳.۹ میلیون کوین می‌رسد که بسیار از کمتر از تعداد کلی ۱۸.۳ میلیون اعلام شده است. این موضوع به معنای آن است که ۲۸ درصد تمام بیت کوین‌ها به صورت غیرقابل جبرانی از دست رفته‌اند.»

برخی تحلیلگران از دست رفتن روزانه ۱۵۰۰ بیت کوین را بسیار بالا می‌دانند، با این حال برخی گزارش‌ها در گذشته حتی این رقم را ۱۹۰۰ نیز اعلام کرده بودند. در این میان برخی کاربران به این موضوع اشاره کرده‌اند که در مدت ۳۰ سال، تمامی موجودی بیت کوین گم شده و از بین می‌رود. با وجود تمام این موارد، انتظار می‌رود تعداد کوین‌ها در گردش کمتر از ۱۸.۵ میلیون باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۳۱ شهریور ۱۳۹۹

    وسواس های فکری مثل دزدیده شدن یا هک شدن کیف پول انقدر روی صاحبانش تاثیر میزاره که باعث میشه هر روز به فکر روش جدیدی برای پنهان کردنش باشه و در آخر طی حادثه ای از دست میره

  • Mohsen
    Mohsen | ۳۱ شهریور ۱۳۹۹

    جامعه‌ای که از پسورد ایمیلش نمیتونه مراقبت کنه، انتظار دارید از کدهای ریکاوری کیف پولش بتونه مراقبت کنه؟

مطالب پیشنهادی