ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستگیری ۱۷۹ نفر در عملیات گسترده FBI و یوروپل علیه قاچاق مواد مخدر در دارک‌وب

یک عملیات قانونی گسترده بین‌المللی منجر به دستگیری ۱۷۹ قاچاقچی مواد مخدر در «دارک وب» شد. این افراد در دارک وب مشغول به فروش مواد افیونی و سایر کالاهای قاچاق در ایالات متحده آمریکا و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۵

یک عملیات قانونی گسترده بین‌المللی منجر به دستگیری ۱۷۹ قاچاقچی مواد مخدر در «دارک وب» شد. این افراد در دارک وب مشغول به فروش مواد افیونی و سایر کالاهای قاچاق در ایالات متحده آمریکا و سراسر اروپا بودند.

این تحقیقات بخشی از «JCODE» محسوب می‌شود که به رهبری FBI با همکاری «یوروپل» در مدت زمان ۹ ماه تحت پروژه‌ای به نام «Operation DisrupTor» صورت گرفت. این تحقیقات پس از اینکه مقامات «بازار وال استریت»، یکی از بزرگترین مارک پلیس‌های مواد مخدر و کالاهای تقلبی دارک وب را در مه ۲۰۱۹ تعطیل کردند، آغاز شد.

بازار وال استریت به بیش از ۱.۱۵ میلیون مشتری سرویس ‌می‌داد. طبق اعلام وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا (DOJ)، مقامات قانونی اطلاعات لازم برای شناسایی قاچاقچیان مواد مخدر در دارک وب را از عملیات بازار وال استریت به دست آورده بودند، با این حال چندین تحقیق جداگانه و مکمل نیز انجام شد.

دارک وب

از میان ۱۷۹ دستگیری صورت گرفته، ۱۲۱ مورد در ایالات متحده آمریکا، ۴۲ مورد در آلمان، ۸ مورد در هلند، ۴ مورد در بریتانیا، ۳ مورد در اتریش و ۱ مورد در سوئد بوده است. DOJ انتظار دارد به تحقیقات در این زمینه ادامه دهد و قاچاقچیان آنلاین بیشتری را شناسایی کند.

مقامات طی این عملیات گسترده توانستند بیش از ۶.۵ میلیون دلار پول نقد و ارزهای مجازی، ۶۳ اسلحه و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سراسر جهان توقیف کنند. در این میان ۲۷۴ کیلوگرم «فنتانیل»، «اکسی‌کدون»، «هیدروکدون»، «شیشه»، «هروئین»، «کوکائین» و «اکستازی» در ایالات متحده آمریکا توقیف شد.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی مقامات، فردی به نام «آدری مک‌کان» بخش بزرگی از فنتانیل و قرص «آلپرازولام» یا «زاناکس» تقلبی را از کانادا و چین وارد ایالات متحده آمریکا کرده است. این عملیات همچنین موفق به نابودی یک سازمان قاچاق مواد مخدر به نام «Stealthgod» شده که بیش از ۱۸ هزار فروش مواد مخدر به مشتریان خود در ایالات متحده آمریکا و سایر نقاط جهان داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی