ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

جریمه 18 میلیون دلاری بی ام و دری پی تقلب در اعلام آمار فروش

کمیسیون امنیت و مبادله آمریکا شرکت بی ام و را از آن جهت که بین سالهای 2015 تا 2019 آمار فروش غلطی از محصولات خود منتشر کرده، مجبور به پرداخت جریمه 18 میلیون دلاری کرد. ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

کمیسیون امنیت و مبادله آمریکا شرکت بی ام و را از آن جهت که بین سالهای 2015 تا 2019 آمار فروش غلطی از محصولات خود منتشر کرده، مجبور به پرداخت جریمه 18 میلیون دلاری کرد.

شرکت بی ام و

بر اساس اطلاعاتی که توسط «SEC» آمریکا منتشر شده بی ام و بدون در نظر گرفتن بازه زمانی و تا زمان رسیدن به اهداف شرکت میزان خرده فروشی رسمی خود را به طور دقیق و صحیح منتشر نکرده است.

بی ام و حتی به نمایندگان خود پول پرداخته کرده تا خودروهای حاضر در نمایشگاه را به عنوان  خودروی فروخته شده به صورت اقساطی یا نقدی به ثبت برسانند تا این شرکت مدل‌های مذکور را نیز به آمار فروش خود اضافه کند. این در حالی است که شرکت بی ام و با اتکا به همین گزارش فروش توانسته 18 میلیارد دلار سرمایه با ارائه اوراق مشارکت در بازار بورس جذب کند.

مدیر بخش اجرایی احکام کمیسیون امنیت و مبادله آمریکا در این باره گفت:

شرکت هایی که قصد جذب سرمایه از طریق بازار ایالات متحده آمریکا را دارند موظف به ارائه آمار دقیق به سرمایه گذاران هستند. شرکت بی ام و با این که در زمینه فروش محصولات خود در بازار ایالات متحده آمریکا عملکرد خوبی نداشته است اما به واسطه آمار غلط فروش توانسته سرمایه خود را در ایالات متحده آمریکا افزایش دهد.

در همین رابطه شرکت بی ام و همکاری با سازمان «SEC» را تایید کرده است اما صحبتی در زمینه پرداخت جریمه نکرده است. بی ام و AG، بی ام و آمریکای شمالی و بی ام و US به طور مشترک تعهد داده‌اند که از ارتکاب جرایم مشابه خودداری کنند و در همین راستا با پرداخت جریمه در نظر گرفته شده موافقت کرده‌اند.

این اولین بار نیست که یک خودروساز برای ارتقای میزان سرمایه گذاری و کسب رضایت سرمایه گذاران خود دست به چنین کاری می‌زند. گروه خودروسازی FCA «فیات کرایسلر» نیز بین سال‌های 2012 تا 2016 دست به چنین کاری زده بود. در دهه‌های گذشته میتسوبیشی و کادیلاک نیز این کار را انجام داده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۸ مهر ۱۳۹۹

    ببین تو ایران ک نظارت درستی نیست شرکت‌ها چقدر امار دروغ میدن

  • Hamid Reza
    Hamid Reza | ۷ مهر ۱۳۹۹

    بی ام دبليو! نه بی ام و

    • Erfan
      Erfan | ۸ مهر ۱۳۹۹

      انگلیسی تلفظ کنی بله میشه بی ام دبلیو ولی آلمانی بخوای بگی میشه بی ام و

مطالب پیشنهادی