ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آپدیت جدید اتوپایلوت رانندگی خودکار پس از سبز شدن چراغ را امکان‌پذیر می‌کند

تسلا بروزرسانی نرم‌افزاری جدیدی منتشر کرده که به خودروهای این شرکت اجازه حرکت خودکار پس از سبز شدن چراغ راهنمایی در چهارراه را می‌دهد. قابلیت جدید Traffic Light and Stop Sign Control نام داشته و ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

تسلا بروزرسانی نرم‌افزاری جدیدی منتشر کرده که به خودروهای این شرکت اجازه حرکت خودکار پس از سبز شدن چراغ راهنمایی در چهارراه را می‌دهد.

قابلیت جدید Traffic Light and Stop Sign Control نام داشته و به گفته تسلا فعلاً برای به حرکت انداختن خودرو به تأیید راننده نیاز دارد. خودروهای تسلا تا پیش از این به طور خودکار پشت چراغ قرمز یا تابلوی ایست توقف می‌کردند، ولی پس از سبز شدن چراغ توانایی حرکت خودکار نداشتند و راننده برای تأیید حرکت باید دسته راهنما یا پدال گاز را فشار می‌داد.

قابلیت مورد بحث تا حدی شبیه قابلیت تغییر لاین سیستم اتوپایلوت است که در آغاز عرضه برای تغییر لاین به تأیید راننده احتیاج داشت، اما تسلا پس از جمع‌آوری داده‌ها و اصلاحات متعدد آن را به طور کامل خودکار کرد. حال تسلا همین رویه را برای قابلیت جدید در پیش گرفته است.

تسلا قابلیت Traffic Light and Stop Sign Control را در قالب بروزرسانی منتشر کرده که برای به حرکت درآوردن خودرو پس از سبز شدن چراغ به تأیید راننده نیاز نخواهد داشت. این قابلیت در حال حاضر محدودیت‌هایی دارد، برای مثال قادر به دور زدن یا حرکت خودکار پس از توقف در مقابل تابلوی ایست نیست، اما می‌تواند در چهارراه‌ها پس از سبز شدن چراغ و در صورت نبود خودرویی دیگر در جلوی ماشین، به صورت خودکار در مسیر مستقیم حرکت کند.

قابلیت مورد بحث در حال حاضر به شکل محدود عرضه شده و پیش‌بینی می‌شود در روزها و هفته‌های آینده برای تعداد بیشتری از خودروهای تسلا منتشر شود.

سیستم اتوپایلوت تسلا تا پیش از این بروزرسانی نیز می‌توانست به کمک قابلیت Traffic-Aware Cruise Control توقف خودکار را انجام دهد. به کمک این قابلیت خودروهای تسلا به خاطر ترمز کردن خودروی جلویی پیش از چراغ قرمز توقف کرده و پس از سبز شدن چراغ قابلیت TACC دوباره خودرو را حرکت می‌داد. اما حالا به کمک قابلیت جدید خودرو توانایی تشخیص چهارراه و عبور از چراغ سبز را پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی