ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

دوکاتی و تولید اولین موتورسیکلت مجهز به فناوری رادار در جهان

کمپانی دوکاتی شروع به تولید یک محصول جدید کرده که به ادعای آن، اولین موتورسیکلت جهان مجهز به فناوری رادار در بخش جلویی و پشتی محسوب می‌شود. دوکاتی برای توسعه این سیستم رادار با کمپانی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

کمپانی دوکاتی شروع به تولید یک محصول جدید کرده که به ادعای آن، اولین موتورسیکلت جهان مجهز به فناوری رادار در بخش جلویی و پشتی محسوب می‌شود.

دوکاتی برای توسعه این سیستم رادار با کمپانی «بوش» همکاری داشته و چندین قابلیت در اختیار راننده موتورسیکلت «Multistrada V4» قرار می‌دهد. وزن هر رادار مورد استفاده در این محصول به ۱۹۰ گرم می‌رسد و ابعادی اندازه دوربین‌های اکشن دارند. با توجه به این موضوع، تاثیر چندانی روی وزن و اندازه موتورسیکلت نخواهند داشت.

رادار مورد استفاده در بخش جلویی قابلیت کروز کنترل تطبیق‌پذیر را در اختیار راننده قرار می‌دهد و موتورسیکلت Multistrada V4 می‌تواند به صورت خودکار فاصله خود را با سایر وسایل نقلیه تنظیم کند. این سیستم در سرعت‌های ۳۰ تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت کارایی دارد.

دوکاتی

رادار موجود در بخش پشتی، وسایل نقلیه‌ای که در نقاط کور راننده قرار گرفته‌اند را تشخیص می‌دهد. این سیستم همچنین زمانی که وسایل نقلیه دیگر با سرعت بالایی به موتورسیکلت نزدیک شوند، شما را از چنین موضوعی مطلع خواهد کرد.

در حال حاضر دوکاتی اطلاعات بیشتری درباره موتورسیکلت Multistrada V4 منتشر نکرده و تنها از تجهیز آن به موتور جدید، سبک و کامپکت V4 خبر داده است. علاوه بر این، هنوز اطلاعی از ظاهر این محصول نداریم و نمی‌دانیم دوکاتی چه طراحی برای آن درنظر گرفته است.

Multistrada V4 به عنوان اولین موتورسیکلت تولیدی جهان مجهز به فناوری رادار در بخش جلویی و پشتی، برای اولین بار در تاریخ ۱۴ آبان به نمایش گذاشته خواهد شد. استفاده از سیستم رادار در این محصول پیشرفت بزرگی در دنیای موتورسیکلت‌ها محسوب می‌شود و می‌تواند امنیت سرنشینان و همچنین وسایل نقلیه دیگر را افزایش دهد. علاوه بر این موضوع، با افزایش امنیت موتورسیکلت‌ها افراد بیشتری نسبت به خرید آن‌ها از خود تمایل نشان خواهند داد که افزایش فروش کمپانی‌ها را در پی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی