ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گذاشتن پسورد روی عکس در آیفون
تکنولوژی

یک راه ساده برای گذاشتن پسورد روی عکس‌ها در آیفون و آیپد

گاهی وقت‌ها تصاویری در گوشی داریم که نمی‌خواهیم (یا نباید) چشم کسی به آن‌ها بیفتد. خوشبختانه راه‌های زیادی برای مخفی کردن یا پسورد گذاشتن روی این عکس‌ها وجود دارد که عمدتا نیازمند اپلیکیشن‌های شخص ثالث ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

گاهی وقت‌ها تصاویری در گوشی داریم که نمی‌خواهیم (یا نباید) چشم کسی به آن‌ها بیفتد. خوشبختانه راه‌های زیادی برای مخفی کردن یا پسورد گذاشتن روی این عکس‌ها وجود دارد که عمدتا نیازمند اپلیکیشن‌های شخص ثالث هستند.

ولی اگر کاربر آیفون و آیپد هستید، باید بدانید که بدون نیاز به نصب هیچ اپلیکیشن دیگری و فقط با تکیه بر اپ Notes، می‌توانید روی تصاویر حساس پسورد بگذارید و آن‌ها را در محیطی امن از چشم دیگران مخفی کنید.

در این مقاله نحوه گذاشتن پسورد روی عکس در آیفون و آیپد را با هم یاد می‌گیریم. تا پایان با ما همراه باشید.

گذاشتن پسورد روی عکس در آیفون چطور انجام می‌شود؟

احتمالا با پوشه Hidden Photos در Camera Roll آیفون و آیپد آشنا هستید. در iOS 14 و iPadOS 14 اپل امکان مخفی کردن خود این پوشه (که در فهرست پوشه‌های Camera Roll به نمایش در می‌آمد) را هم به کاربران این سیستم عامل داده. اما می‌دانید مشکل این پوشه مخفی کجاست؟

این پوشه‌ها صرفا «مخفی» هستند، ولی «پسورد» ندارند. طبیعتا فایلی که رمزگذاری نشده هم نسبت به فایلی که یک رمز عبور قدرتمند از آن حفاظت می‌کند بیشتر در معرض فاش شدن قرار دارد.

با این حساب اگر می‌خواهید از عکس‌های حساستان به نحو شایسته‌تری محافظت کنید، ما استفاده از اپلیکیشن Notes آی او اس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. به این صورت که باید عکستان را وارد یک فایل Note کرده و سپس روی آن رمز قدرتمندی بگذارید.

چگونگی گذاشتن پسورد روی عکس در آیفون به کمک Notes

این کار کمی دنگ و فنگ دارد ولی در عوض امنیتش بالاست، چرا که نیازی به نصب اپ‌های شخص ثالث ندارید.

برای این کار وارد اپلیکیشن Notes شوید و از گوشه صفحه آیکن نوشتن یک یادداشت جدید را انتخاب کنید.

گذاشتن پسورد روی عکس در آیفون

در اولین سطر از یادداشت، جمله‌ای را بنویسید که خیلی جالب توجه نباشد. مثلا «فهرست خریدهای روزانه».

گذاشتن پسورد روی عکس در آیفون

حالا از تولبار یادداشت در پایین صفحه، آیکن دوربین را انتخاب کنید. در آیپد این آیکن در بالای صفحه قرار دارد. حالا در منویی که باز شده، گزینه Choose Photo or Video را انتخاب نمایید.

گذاشتن پسورد روی عکس در آیفون

اینجا تمام تصاویری که می‌خواهید قفل شوند را دانه دانه انتخاب کنید. وقتی کارتان تمام شد، گزینه Add را بزنید.

گذاشتن پسورد روی عکس در آیفون

با این عمل Notes تمام عکس‌های منتخب شما را به یادداشتی که ساخته‌اید ضمیمه می‌کند. بعد از این کار نوبت به گذاشتن پسورد می‌رسد. برای تعیین پسورد آیکن سه نقطه از بالای یادداشت را انتخاب کنید.

گذاشتن پسورد روی عکس در آیفون

در صفحه‌ای که ظاهر می‌شود آیکن قفل «Lock» را انتخاب کنید.

گذاشتن پسورد روی عکس در آیفون

اگر از قبل برای Notes پسورد گذاشته باشید، اپلیکیشن از شما می‌خواهد که آن را دوباره تایپ کنید. بعد این کار OK را بزنید و تمام! از این به بعد تصاویر شما با پسورد محافظت می‌شوند.

اما اگر از قبل پسوردی برای Notes در نظر نگرفته‌اید هم مشکلی نیست. توجه داشته باشید که هر رمز عبوری برای Notes در نظر بگیرید، برای دیدن کلیه یادداشت‌های قفل‌گذاری شده استفاده می‌شود. اگر Notes را برای همگام شدن با iCloud تنظیم کرده‌اید هم پسوردی که در نظر می‌گیرید برای کلیه دیوایس‌های اپل که با iCloud شما همگام‌سازی می‌شوند اعمال خواهد شد.

گذاشتن پسورد روی عکس در آیفون

در هر صورت برای گذاشتن پسورد، هم می‌توانید یک عبارت تایپی را به کار ببرید و هم از تاچ آیدی و فیس آیدی استفاده کنید. وقتی که اطلاعات را وارد کردید گزینه Done را بزنید. (Hint سرنخی است که خودتان تعیین می‌کنید تا پسورد در نظر گرفته شده در صورت فراموشی را به یاد بیاورید).

حالا که پسورد را تعیین کردید، باید «یادداشت» مد نظر که عکس‌ها را واردش کرده‌اید را هم قفل کنید. برای این کار وارد اپلیکیشن Notes شده و روی آیکن قفل در تولبار اشاره کنید.

گذاشتن پسورد روی عکس در آیفون

حالا پیامی می‌بینید که می‌گوید «این یادداشت قفل شده است». برای چک کردن این موضوع روی View Note اشاره کنید.

گذاشتن پسورد روی عکس در آیفون

اینجا باید پسوردی که در نظر گرفته‌اید را وارد کرده و OK را بزنید. حالا می‌توانید همه تصاویری که رویشان پسورد گذاشته‌اید را داخل یادداشت مشاهده کنید.

گذاشتن پسورد روی عکس در آیفون

از این قسمت به بعد حواستان باشد که باید وارد Camera Roll شده و تمام عکس‌هایی که رویشان پسورد گذاشته‌اید را از داخل گالری پاک کنید. این موضوع درباره پوشه Recently Deleted هم صدق می‌کند.

عکس‌های قفل گذاری شده در Notes جایشان چقدر امن است؟

همه چیز بستگی به قدرت پسورد شما دارد. تصاویری که در یادداشت‌های Notes قرار می‌دهید، رمزنگاری می‌شوند. به این معنا که استخراج آن‌ها توسط یک کاربر عادی و حتی یک هکر کار آسانی نیست.

بنابراین اگر پسوردی که می‌گذارید به سادگی قابل حدس زدن نباشد، تقریبا می‌توانید مطمئن باشید که جای تصاویر شما کاملا امن و امان است. ضمنا نگهداری از تصاویر در Notes این مزیت را هم دارد که از طریق iCloud همه جا می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید، حتی در شرایطی که دیوایس شما مفقود شده یا به سرقت برود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی