ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اگزینوس 1080 در بنچمارک آنتوتو از اسنپدراگون 865 پلاس پیشی گرفت

چیپست قدرتمند «اگزینوس 1080» سامسونگ که احتمالا در برخی از گوشی‌های پرچمدار 2021 سامسونگ مورد استفاده قرار گیرد، موفق به کسب امتیاز بیشتری نسبت به اسنپدراگون 865 پلاس شده است. نتایج منتشر شده در وب‌سایت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۸

چیپست قدرتمند «اگزینوس 1080» سامسونگ که احتمالا در برخی از گوشی‌های پرچمدار 2021 سامسونگ مورد استفاده قرار گیرد، موفق به کسب امتیاز بیشتری نسبت به اسنپدراگون 865 پلاس شده است.

نتایج منتشر شده در وب‌سایت «انتوتو» حاکی از این است که اگزینوس 1080، از نظر قدرت عملکرد و پردازش، از اسنپدراگون 865 پلاس قدرتمندتر ظاهر شده و توانسته امتیاز بیشتری را از آن خود کند. از نظر قدرت پردازش گرافیکی نیز، چیپست کره‌ای‌ها توانسته برتری‌های خود را، هرچند جزئی، نسبت به تراشه کوالکام به نمایش بگذارد.

اگزینوس 1080 در این بنچمارک در موبایلی با اسم رمز «اوریون» قرار دارد که از ۸ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی بهر می‌برد. این تراشه با کسب امتیاز 693 هزار نسبت به چیپست اسنپدراگون 865 و حتی اسنپدراگون 865 پلاس عملکردی بهتر داشته است. همانطور که در تصویر می‌بینید، این چیپست به ۴ هسته پردازشی کورتکس A78 و ۴ هسته کورتکس A55 و پردازنده گرافیکی «مالی G78» مجهز شده است.

اگزینوس 1080، جزو چیپست‌های میان‌رده تا بالارده محسوب می‌شود. در نتیجه می‌توان انتظار داشت تا از این تراشه در گوشی‌های پرچمدار ارزان قیمت یا میان رده سامسونگ، همچنین دستگاه‌های سایر شرکت‌ها از جمله ویوو مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال وجود، غول فناوری کره جنوبی روی چیپست دیگری به نام اگزینوس 2100 هم کار می‌کند که برای نخستین بار قرار است روی گوشی‌های هوشمند سامسونگ به کار گرفته شود.

به نظر می‌رسد از چیپست جدید قرار است فقط در دستگاه‌هایی که در بازار چین عرضه می‌شوند، استفاده شود و پیشتر نیز گفته شده بود که احتمالا ویوو X60 نخستین گوشی هوشمندی است تا تا پایان 2020 با این تراشه به بازار عرضه خواهد شد.

چند روز قبل دکتر«پان ژوئبائو»، مدیر «موسسه تحقیقات نیمه هادی سامسونگ» در چین اعلام کرد که اگزینوس 1080، از پردازنده مرکزی کورتکس A78 و پردازنده گرافیکی «مالی G78» بهره خواهد برد. به نظر می‌رسد، چیپست جدید، قوی‌ترین تراشه سامسونگ در سال 2021 نباشد، هرچند ظاهرا قرار است در قلب گوشی‌های بالارده 5G قرار گیرد.

براساس آخرین اطلاعات منتشرشده در شهریورماه امسال نیز، چیپ اگزینوس 1000 سامسونگ قدرت بالاتری نسبت به اسنپدراگون ۸۷۵ خواهد داشت و در پرچمداران ۲۰۲۱ این برند کره‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • afg
    afg | ۲۱ مهر ۱۳۹۹

    چرا عکس سروته

  • danial
    danial | ۲۱ مهر ۱۳۹۹

    پس a72امسال با این چیپست عالی به بازار عرضه میشه ،ای کاش سامسونگ فریم بدنه رو فلز کنه

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۲۱ مهر ۱۳۹۹

    عکسی که گذاشتین تو متن سروته است

مطالب پیشنهادی