ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کانسپت مرسدس بنز EQC 4×4² معرفی شد؛ یک شاسی‌بلند برقی جان‌سخت و همه‌جارو

شرکت مرسدس بنز از یک کانسپت جدید با نام EQC 4×4² پرده‌برداری کرد. همانطور که قابل حدس است، این کانسپت در حقیقت بر مبنای نخستین کراس‌اوور تمام الکتریکی کمپانی توسعه یافته و از نظر توانمندی‌های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

شرکت مرسدس بنز از یک کانسپت جدید با نام EQC 4×4² پرده‌برداری کرد. همانطور که قابل حدس است، این کانسپت در حقیقت بر مبنای نخستین کراس‌اوور تمام الکتریکی کمپانی توسعه یافته و از نظر توانمندی‌های آفرود در سطح فوق‌العاده بالایی قرار دارد.

کانسپت مرسدس بنز EQC 4×4² توسط همان تیمی ساخته شده که قبلا مفهومی E 400 All-Terrain 4×4² را تولید کرده بود. به لطف بازنگری‌های انجام شده در سیستم تعلیق، بهره‌گیری از اکسل‌های دروازه‌ای (Portal axle) و همچنین تایرهایی با ابعاد 285/50 R 20، ارتفاع این نسخه از سطح زمین به 293 میلی‌متر می‌رسد که در مقایسه با EQC استاندارد 153 میلی‌متر بیشتر است.

جالب آنکه ارتفاع EQC 4×4² از برادر بزرگ‌تر و جان‌سخت‌تر خود یعنی G کلاس هم به اندازه 58 میلی‌متر بیشتر است

با افزایش ارتفاع قابل توجهی که رخ داده، مرسدس بنز EQC 4×4² اکنون می‌تواند از آب‌هایی به عمق 40 سانتی‌متر (15 سانتی‌متر بیشتر از قبل) عبور کند. همچنین زوایای ورود و خروج آن به ترتیب به 31.8 و 33 درجه رسیده که این ارقام در مقایسه با نسخه استاندارد EQC به اندازه 11.2 و 13 درجه بهبود پیدا کرده‌اند. زاویه شکست هم با 12.6 واحد افزایش اکنون به 24.2 درجه ارتقا یافته است.

در کنار ارتفاع بالا، گلگیرهای متورم دیگر وجه تمایز کانسپت EQC 4×4² از نسخه استاندارد EQC است. این گلگیرها جنسی از پلاستیک داشته و به خاطر استفاده از تایرهای پهن‌تر نصب شده‌اند. بهره‌گیری از این تایرها و گلگیرها سبب شده عرض کلی خودرو به اندازه 200 میلی‌متر افزایش پیدا کند.

با تغییراتی که در عرض و ارتفاع EQC 4×4² رخ داده، می‌توان آن را به یک پاگنده تشبیه کرد!

اشتوتگارتی‌ها جدیدترین مفهومی خود را به یک سیستم آکوستیک مجهز کرده‌اند. این سیستم به گونه‌ای تنظیم شده که هم برای داخل کابین و هم برای بیرون از کابین صدایی مخصوص تولید می‌کند. در بیرون از کابین این چراغ‌های اصلی هستند که دارای اسپیکر بوده و وظیفه تولید صدا را بر عهده دارند. به گفته مرسدس بنز، نوع صدای تولیدی به پارامترهایی چون میزان فشرده شدن پدال گاز، سرعت و نرخ ریکاوری انرژی وابسته است.

در بخش قوای محرکه شاهد تغییرات خاصی نیستیم و پیشرانه EQC 4×4² با EQC 400 یکسان است. احتمالا می‌دانید که این پیشرانه مشتمل بر دو موتور برقی بوده و در مجموع 408 اسب بخار قدرت و 760 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه توسط پک باتری 80 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود.

درباره مسافت قابل پیمایش پاگنده اشتوتگارتی‌ها حرفی به میان نیامده، اما به احتمال زیاد شارژدهی باتری آن در مقایسه با EQC 400، کمتر از رقم تخمینی 220 مایل (354 کیلومتر) تحت استاندارد EPA خواهد بود.

مارکوس شفر (Markus Schäfer) عضو هیئت مدیره و مدیر ارشد عملیات مرسدس بنز هدف از تولید EQC 4×4² را ترکیب تجمل و پایداری مدرن با جذبه عاطفی عنوان کرده و افزوده این مفهومی نشان می‌دهد حمل و نقل پایدار تا چه حد می‌تواند لذت‎‌بخش باشد.

با وجود جذابیت‌های بالا، مرسدس بنز EQC 4×4² همانند E 400 All-Terrain در حد ایده باقی مانده و متاسفانه به تولید انبوه نخواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۳ مهر ۱۳۹۹

    قشنگ معلومه چرخها و گلگیر هاشو از PK تقلید کرده. سایپا حق داره شکایت کنه.
    اما خدایی یکی به طراحهای بنز بگه ساقی شونو عوض کنن. چی میزنن ابنا عاخه؟!؟

مطالب پیشنهادی