ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جعبه‌گشایی آیفون ۱۲ پرو در دیجیاتو؛ پرچمدار اپل به ایران رسید

آیفون ۱۲ پرو

آیفون ۱۲ پرو از راه رسید. اپل امسال این آیفون را به همراه ۳ برادر دیگرش روانه بازار می‌کند. این ۴ سوار آخرالزمان، می‌خواهند روند بازار کم‌فروغ امسال را به نفع اپل به پایان برسانند. ما هم سعی کردیم در سریع‌ترین زمان ممکن، آیفون ۱۲ پرو را تهیه کنیم تا بتوانیم نگاهی نزدیک به آن داشته باشیم.

آیفون ۱۲ پرو با این رنگ آبی جذابی که دارد، می‌تواند زیباترین گوشی سال باشد. البته اگر از طرفدارهای قدیمی برند اپل باشید، این طراحی کمی آشناست. اپل، بلوپرینت آیفون ۴ را از گنجه در آورده و آن را به المان‌های جدیدی که در طراحی‌های اخیر این کمپانی دیدیم، درآمیخته و سری آیفون ۱۲ را به بازار روانه کرده. به عبارتی اپل ماژول دوربین مربعی شکل که اکنون سنسور لایدار را هم در خود جای داده، به همراه ناچ را به آیفون ۴ اضافه کرده و یک دست هم رنگ آبی بسیار شیک و زیبا به آن زده و به آیفون ۱۲ پرو رسیده.

لبه‌های تخت و استیل این آیفون نو رسیده، بسیار براق هستند و بسیار هم اثر انگشت و لکه‌ جذب می‌کنند. با این حال چیزی از زیبایی و پریمیوم بودن آن کم نمی‌کند. آیفون ۱۲ پرو، تقریبا وزنی معادل آیفون ۱۱ پرو دارد و به نظر می‌رسد افزایش .۳ اینچی نمایشگر، تاثیری بر وزن آن نداشته. اجازه دهید یک بار دیگر از رنگ آبی اقیانوسی آیفون جدید صحبت کنم. رنگ «Pacific Blue» که مختص آیفون‌های ۱۲ پرو است، کمی تمایل به خاکستری دارد. حتی در برخی زوایا اصلا خاکستری دیده می‌شود. تنها بخشی از گوشی که واقعاً رنگ آبی را حفظ کرده، شیشه نسبتا براق ماژول دوربین است.

می‌توان راجع به طراحی آیفون ۱۲ پرو تا ساعت‌ها صحبت کرد، اما اجازه دهید کمی هم از مشخصات فنی آن بگویم. نمایشگر کمی قد کشیده و ۶.۱ اینچی شده، اما همچنان از همان پنل فوق‌العاده «Super Retina XDR» استفاده می‌کند. این بدان معناست که رنگ‌ها بسیار دقیق، کنتراست بسیار بسیار بالا و زاویه دید در بیشترین حالت ممکن خود قرار دارد.

آیفون ۱۲ پرو

چیپست امسال اپل که کمی زودتر از آیفون‌های ۱۲ معرفی شد، A14 بایونیک نام دارد. ترکیب ۲ پردازنده قدرتمند و ۴ پردازنده کم‌مصرف به همراه پردازنده گرافیکی اختصاصی خود اپل با ۴ هسته پردازشی، یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های بازار است و بر اساس تست‌هایی که انجام دادیم، نسبت به آیفون ۱۱ پرو، پیشرفتی ۱۸ درصدی داشته است.

افزایش توان چیپست به همراه رم ۶ گیگابایتی، شاید در استفاده روزمره به چشم نیاید، اما توانایی تصویربرداری را به خوبی دستخوش تغییر کرده است. در رابطه با دوربین در ویدیو فوق به صورت خلاصه صحبت کرده‌ام، اما مقایسه آن با دوربین آیفون ۱۱ پرو و به صورت کلی بررسی ویژگی‌های جدید آن مانند فیلم‌برداری دالبی ویژن، HDR 3 و انبوهی دیگر از ویژگی‌های ریز و درشت را به بررسی اصلی موکول می‌کنیم.

صحبت در رابطه با آیفون ۱۲ پرو بدون این که از جعبه چیزی بگوییم، غیر ممکن است. به نوعی اپل خود ما را مجبور می‌کند که در رابطه با جعبه آیفون صحبت کنیم. جعبه تقریبا نصف شده. از ۵.۳ سانتی‌متر رسیده به ۲.۸ سانتی‌متر. با این کاهش سایز، اپل می‌تواند ۷۵ درصد جعبه‌های بیشتری در یک کانتینر جابجا کرده و میزان کمتری دی‌اکسید کربن تولید کند و در نهایت به محیط زیست آسیب کمتری وارد کند. همه این‌ها را گفتم که به نبود شارژر، ولو ۵ واتی و همچنین غیبت هدفون اشاره کنم. بله، درست است، گوشی ۱۰۰۰ دلاری اپل بدون شارژر و هدفون به بازار عرضه می‌شود.

آیفون ۱۲ پرو

با تمام این اوصاف، آیفون، آیفون است و میلیون‌ها طرفداران کمپانی اپل هم بدون این که به نبود شارژر اهمیتی بدهند، این گوشی را خریداری می‌کنند. احتمالا باقی کمپانی‌ها هم نه از سال دیگر، اما از سال بعد از آن، راه اپل را طی کنند. همان‌طور که پیش از این دنباله‌روی خود را با حذف جک هدفون از گوشی‌های خود نشان دادند.

می‌توان گفت، آیفون ۱۲ پرو به ایران هم رسید، اما آیا رجیستر می‌شود؟ چه برچسب قیمتی به آن خواهد خورد؟ این‌ها سوالاتی است که هنوز پاسخ درستی به آن‌ها داده نشده. تا مشخص شدن پاسخ این سوالات، بررسی ما هم از آیفون ۱۲ پرو به پایان خواهد رسید، پس در روز‌های آینده، منتظر بررسی دیجیاتو باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱۰ آبان ۱۳۹۹

    دیجیاتو خیلی آشغال شده

  • noisymind
    noisymind | ۱۰ آبان ۱۳۹۹

    حتما تو خبرها شنیدید که با پول 5 روز کار کارگری تو سوییس یا سوئد ( دقیقا یادم نمیاد!) میشه یک آیفون 12 خرید!! پس گرونی یا ارزونی یک جنس رو از روی پول بی ارزش ما حساب نمیکنن!!

    • حسام الدین جعفری
      حسام الدین جعفری | ۱۱ آبان ۱۳۹۹

      کارگری توی کشورهای خارجی جزو شغلهای با حقوق بالاس

  • pylordvader
    pylordvader | ۸ آبان ۱۳۹۹

    تو بگو مفت باز به درد من نمی خورد وقتی هواوی هست هرگز سراغ برند اپل نمی روم همانطور که وقتی اچ پی و ایسوس و لنو است سراغ هواوی و مک پوک نخواهم رفت بقیه هم مصلحت خویش دانند توصیه ای نمی کنم

  • Alireza_Ekhtiarzadeh
    Alireza_Ekhtiarzadeh | ۶ آبان ۱۳۹۹

    لطفا چار نفرم تو کامنتا بیان راجع به خود گوشی صحبت کنن.
    بخدا فهمیدیم گرونه.

  • Sina Elahi
    Sina Elahi | ۶ آبان ۱۳۹۹

    من فقط ی سوال دارم پولشو از کجا میارین؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.