ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد سامسونگ در سه ماهه سوم 2020 رکورد زد

سه ماهه سوم سال 2020 برای سامسونگ فصل خوبی بود و این شرکت توانست بالاترین درآمد خود را در این فصل در مقایسه با مدت مشابه سال‌های قبل رقم بزند. پیش بینی‌ها نشان می‌داد که ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۸ آبان ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۴

سه ماهه سوم سال 2020 برای سامسونگ فصل خوبی بود و این شرکت توانست بالاترین درآمد خود را در این فصل در مقایسه با مدت مشابه سال‌های قبل رقم بزند.

پیش بینی‌ها نشان می‌داد که کره‌ای‌ها با وجود همه گیری کرونا و مشکلات اقتصادی موجود در سراسر جهان، فصل سوم 2020 را با درآمد خوبی پشت سر خواهند گذاشت. اعداد و ارقامی که سامسونگ منتشر کرده، پیش‌بینی‌های قبلی را تایید می‌‌کند.

براساس اعلام سامسونگ، میزان تقاضای کاربران برای محصولاتی همچون گوشی‌های هوشمند، سیستم کامپیوتری، تلویزیون و سایر دستگاه‌های هوشمند به صورت چشمگیری افزایش یافته است. حتی کسب و کارهای مرتبط با تولید نمایشگر و چیپست نیز رونق پیدا کرده‌اند.

به گزارش سامسونگ، میزان فروش این شرکت در فصل سوم 2020 نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود 8 درصد افزایش یافته و به رقمی بالغ بر 59 میلیارد دلار رسیده است. سود عملیاتی شرکت نیز با 59 درصد رشد نسبت به سه ماهه سوم 2019، به رقمی بالغ بر 10.09 میلیارد دلار و سود خالص شرکت نیز به حدود 8.2 میلیارد دلار رسیده است.

فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سه ماهه‌ سوم 51 درصد نسبت به فصل دوم 2020 افزایش داشته است. درنهایت می‌توان گفت که درآمد کره‌ای‌ها بیش از انتظار بازار بوده و ظاهرا به نظر می‌رسد که همه گیری کرونا باعث شده، کاربران گوشی‌های هوشمند و لوازم الکترونیکی بیشتری خریداری کنند.

یکی دیگر از دلایل افزایش درآمد سه ماهه سوم سامسونگ به مدیریت کارآمد هزینه‌های شرکت مربوط می‌شود. سامسونگ در فصلی که گذشت هزینه کمتری به بازاریابی اختصاص داد و از سوی دیگر توانسته سود بیشتری از تجارت نمایشگر و چیپست‌های خود کسب کند. معرفی گوشی‌های هوشمند گلکسی نوت 20 و گلکسی زد فولد 2 نیز در میان بر افزایش درآمد سامسونگ در فصل سوم سال تاثیرگذار بود.

فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سه ماهه سوم سال جاری با رشد 6.1 درصدی به رقمی درحدود 26.3 میلیارد دلار رسیده است.

در فصلی که گذشت سامسونگ با افزایش تقاضای خرید محصولاتی همچون گوشی‌های هوشمند سری گلکسی A و گلکسی M در بازارهایی همچون هند روبرو بود. محصولاتی مانند گلکسی واچ 3 و گلکسی بادز لایو نیز در افزایش درآمد کره‌ای‌ها تاثیرگذار بودند. از سوی دیگر سامسونگ گوشی‌ گلکسی S20 FE را در رقابت با آیفون 12 و وان پلاس 8T با قیمت 699 دلار معرفی کرد.

یکی دیگر از دلایل افزایش درآمد سامسونگ در این فصل به تقاضای بیشتر چیپست‌های حافظه و سایر قطعات گوشی‌های هوشمند مربوط می‌شود. باتوجه به شرایط همه گیری کرونا و دورکاری، تقاضا برای خدمات آنلاین افزایش یافته است. با وجودی که قیمت چیپست حافظه کاهش یافته بود، کره‌ای‌ها توانستند افزایش درآمدی را از فروش چیپست‌های حافظه تجربه کنند.

تولید پردازنده‌های گرافیکی سری انویدیا 3000 با فرآیند 8 نانومتری نیز نقش موثری در افزایش درآمد سامسونگ داشت. این پردازنده‌ها در نسل بعدی کنسول‌های بازی مایکروسافت و سونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

افزایش فروش گوشی‌های هوشمند سایر برندها نیز نشان می‌دهد که سامسونگ چیپست حافظه، حسگر دوربین و نمایشگر OLED بیشتری فروخته است. کره‌ای‌ها قبل از اجرایی شدن تحریم‌های ایالات متحده، نمایشگر اولد سری آیفون 12 و تراشه‌های حافظه هواوی را تولید کرده بودند.

اما وضعیت فروش سامسونگ در فصل چهارم سال 2020 به چه صورت خواهد بود؟ به نظر می‌رسد با توجه به معرفی گوشی‌های هوشمند سری آیفون 12، سود سامسونگ در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی کاهش پیدا کند.

تعداد سفارش‌های چیپست حافظه نیز کاهش پیدا خواهد کرد. اما سال 2021 مجددا سال خوبی برای سامسونگ خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی