ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنچمارک منتسب به چیسپت A14X از عملکرد قدرتمند اپل سیلیکون خبر می‌دهد

اپل احتمالا در رویداد «One More Thing» از سه مدل جدید مک بوک شامل «مک بوک ایر 13 اینچی»، «مک بوک پرو 13 اینچی» و «مک بوک پرو 16 اینچی» رونمایی می‌کند. پیش از فرا ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۷

اپل احتمالا در رویداد «One More Thing» از سه مدل جدید مک بوک شامل «مک بوک ایر 13 اینچی»، «مک بوک پرو 13 اینچی» و «مک بوک پرو 16 اینچی» رونمایی می‌کند. پیش از فرا رسیدن موعد رونمایی، نتایج آزمایش دستگاهی ناشناس روی بنچمارک گیک‌بنچ 5 خبر از عملکرد قدرتمند چیپست بایونیک A14X می‌دهد.

مک‌بوک‌های جدید اپل با بهره‌مندی از پردازنده اپل سیلیکون رونمایی می‌شوند. داده‌های مربوط به بنچمارک چیپست A14X از سرعت کلاک پایه 1.80 گیگاهرتزی آن خبر می‌دهد که می‌تواند تا 3.10 گیگاهرتز افزایش یابد.

با این حساب، چیپست جدید نخستین پردازنده اپل سیلیکونی است که سرعت کلاک بالاتر از 3 گیگاهرتز دارد و با چنین فرکانسی کار می‌کند.

بر اساس داده‌های این بنچمارک پردازنده A14X هشت هسته‌ای است. نتایج بنچمارک، امتیاز تک هسته‌ای 1634 را در مقابل امتیاز چند هسته‌ای 7220 نشان می‌دهد. این در حالی است که چیپست A14 در تست تک هسته‌ای امتیاز 1583 را کسب کرده است. در نتیجه، ظاهرا امتیاز تست تک هسته‌ای نسخه معمولی و نسخه X این چیپست بسیار نزدیک به یکدیگر است.

از سوی دیگر A14 در تست چند هسته‌ای امتیاز 4198 را کسب کرده است که خبر از افزایش چشمگیر امتیاز بنچمارک چند هسته‌ای A14X نسبت به A14‌ می‌دهد. با افزایش رم و استفاده از پردازنده گرافیکی قوی‌تر، این نتایج افزایش خواهد یافت.

مک بوک پرو 16 اینچی با پردازنده Core-i9 اینتل امتیاز 1096 را تست تک ‌هسته‌ای و امتیاز 6869 را در تست چند هسته‌ای از آن خود کرد. این بدان معناست که A14X با اختلاف قابل توجهی، عملکرد فوق العاده بهتری از مک بوک پرو فعلی از خود نشان می‌دهد.

این بنچمارک روی دستگاهی نامعلومی انجام شده است و مشخص نیست که این امتیازها تا چه اندازه به واقعیت نزدیک خواهد بود. اگر نتایج بنچمارک دقیق باشد، خبر از عملکرد فوق‌العاده قوی سیستم مک با اپل سیلیکون می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amirabbas103024
    Amirabbas103024 | ۱۶ آبان ۱۳۹۹

    این داده ها بنچمارک واقعی نیست بلکه پیش بینی کاربر Luke Miani برای قدرت A14X براساس نسبت قدرت نسخه X سیلیکون به نسخه معمولی است.

مطالب پیشنهادی