ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوشی مرموز شیائومی با اسنپدراگون ۸۷۵ در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد

کوالکام در آینده نزدیک از چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ رونمایی می‌کند و حالا شاهد انتشار نتایج بنچمارک گیک‌بنچ یک گوشی شیائومی با این چیپست هستیم که می‌تواند می ۱۱ باشد. این گوشی هوشمند شیائومی با اسم ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

کوالکام در آینده نزدیک از چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ رونمایی می‌کند و حالا شاهد انتشار نتایج بنچمارک گیک‌بنچ یک گوشی شیائومی با این چیپست هستیم که می‌تواند می ۱۱ باشد.

این گوشی هوشمند شیائومی با اسم رمز «M2012K11C» با مادربوردی به نام «Haydn» در بنچمارک کیگ‌بنچ حضور پیدا کرده که بر اساس سورس کد، از چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ بهره می‌برد. هسته‌های این پردازنده تفاوتی با گزارش‌های قبلی ندارد و شاهد استفاده از چندین هسته با فرکانس ۱.۸، ۲.۴۲ و ۲.۸۴ گیگاهرتز درون آن هستیم.

در گذشته یک افشاگر به نام «Digital Chat Station» در شبکه اجتماعی Weibo مشخصات پردازنده پرچمدار کوالکام را فاش کرده بود که به شرح زیر است:

  • یک هسته Cortex-X1 با فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز
  • سه هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز
  • چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز

این چیپست کوالکام به پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۶۰ مجهز خواهد شد که در سورس کد نیز به چشم می‌خورد. گوشی مرموز شیائومی در بنچمارک گیک‌بنچ از سیستم عامل اندروید ۱۱ بهره می‌برد و دارای ۵.۰۲ گیگابایت رم است. این دستگاه در بخش تک‌ هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب موفق به کسب امتیاز ۱۱۰۵ و ۳۵۱۲ شده که در مقایسه با اسنپدراگون ۸۶۵ عملکرد بهتری دارد.

در این بنچمارک اطلاعات بیشتری درباره گوشی آینده شیائومی به چشم نمی‌خورد، با این حال گزارش‌ها در گذشته شیائومی می ۱۱ را به عنوان اولین گوشی چینی با اسنپدراگون ۸۷۵ معرفی کرده بودند. در حال حاضر امکان خرید می ۱۰ مجهز به ۸/۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از فروشگاه این کمپانی وجود ندارد که همین موضوع معرفی زودهنگام می ۱۱ را قوت بخشیده است.

پردازنده اسنپدراگون ۸۷۵ با لیتوگرافی ۵ نانومتری توسعه پیدا می‌کند و به علت استفاده از هسته Cortex-X1 عملکرد بهتری در مقایسه با نسل قبلی خود دارد. علاوه بر این انتظار می‌رود که GPU آن حداقل ۲۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Tesla
    Tesla | ۱۷ آبان ۱۳۹۹

    کدوم قسمت مرموز بود؟

    • محمد جواد
      محمد جواد | ۱۸ آبان ۱۳۹۹

      ظاهرش?

مطالب پیشنهادی