ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بنتلی از سال 2030 به یک خودروساز تمام الکتریکی تبدیل می‌شود

کمپانی بنتلی اخیرا در جریان همایش Beyond 100 از برنامه‌های‌ خود برای پیشگام شدن در عرصه حمل و نقل لوکس و پایدار رونمایی کرده است. بر اساس این برنامه، بنتلی در نظر دارد در فاز ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

کمپانی بنتلی اخیرا در جریان همایش Beyond 100 از برنامه‌های‌ خود برای پیشگام شدن در عرصه حمل و نقل لوکس و پایدار رونمایی کرده است. بر اساس این برنامه، بنتلی در نظر دارد در فاز اول محصولات خود را تا سال 2026 با پیشرانه‌های هیبریدی شارژی (Plug-in) و الکتریکی راهی بازار کند. در فاز دوم این کمپانی پیشرانه‌های هیبریدی شارژی را تا سال 2030 کنار گذاشته و از آن به بعد مدل‌های مختلف خود را فقط با پیشرانه تمام الکتریکی تولید خواهد کرد.

با توجه به اینکه بنتلی بزرگ‌ترین سازنده موتورهای V12 در جهان محسوب می‌شود، می‌توان گفت که این کمپانی در عرض ده سال آینده دچار انقلابی بزرگ خواهد شد. روشن است که چنین انقلابی در عرض یک شب رخ نمی‌دهد و برای زمینه‌سازی آن، بنتلی از سال 2023 نسخه هیبریدی شارژی مدل‌های تولیدی خود را توسعه خواهد داد. علاوه‌بر این، اولین مدل تمام الکتریکی کمپانی در سال 2025 معرفی خواهد شد.

طبق استراتژی جدید، بنتلی سال آینده از دو مدل هیبریدی شارژی جدید پرده‌برداری خواهد کرد. درباره جزئیات این مدل‌ها فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، ولی برخی تصاویر جاسوسی حکایت از آن دارند بنتلی در حال آزمایش نسخه هیبریدی سدان مجلل فلایینگ اسپر است.

خودروساز لوکس انگلیسی با تاسیس دو ساختمان تحقیق و توسعه، یک مرکز تست و تاسیسات ارزیابی کیفی، به استقبال محصولات سبز خود می‌رود. در بیانیه انتشار یافته بنتلی گفته:

«گسترش و تمرکز بیشتر بر دیجیتال‌سازی، جایگاه بنتلی به عنوان یک سازمان ارزش‌محور را تقویت کرده و این برند را با ارزش‌های مشتریان که مواردی مثل پایداری، نوآوری و همکاری هستند، هماهنگ‌تر خواهد نمود. این مساله در دنیای دیجیتال امروزی مهم‌تر از هر زمان دیگری است.»

برنامه‌ای که بنتلی در پیش گرفته بر پایه دوستی با محیط زیست استوار است. در کنار بهره‌گیری از پیشرانه‌های تمام الکتریکی، این شرکت اعلام کرده از این به بعد در محصولات خود فقط از موادی که دارای منابع پایدار هستند، استفاده خواهد نمود.

در این رابطه بنتلی به کانسپت EXP 100 GT اشاره کرده است. شاید بدانید در کابین این مفهومی جذاب از زیرپایی‌های پشمی که به صورت سنتی ساخته شده و روکش‌های مشابه چرم که محصولی جانبی از تولید نوشیدنی‌های مخصوص هستند،استفاده شده است.

به غیر از مواردی که برشمردیم، زیرمجموعه لوکس‌ساز فولکس واگن برای سازگاری بیشتر با محیط زیست قصد دارد کارخانه Crewe را از لحاظ میزان مصرف انرژی و آزادسازی CO2 بهینه‌تر کرده و از اثرات منفی آن بر تغییرات اقلیمی بکاهد. این کارخانه به مرور عاری از پلاستیک شده و فاضلاب کمتری تولید خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی