ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتایج بنچمارک: عملکرد مک‌بوک ایر با پردازنده M1 از تمام لپ‌تاپ‌های قبلی اپل بالاتر است

نتایج بنچمارکی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد مک‌بوک ایر با پردازنده M1 عملکردی بالاتر از قوی‌ترین مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی با پردازنده Core-i9 داشته و تنه به تنه مک پرو ۲۰۱۹ می‌رسد. اپل ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۸

نتایج بنچمارکی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد مک‌بوک ایر با پردازنده M1 عملکردی بالاتر از قوی‌ترین مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی با پردازنده Core-i9 داشته و تنه به تنه مک پرو ۲۰۱۹ می‌رسد.

اپل این هفته از دو مک‌بوک با پردازنده اختصاصی M1 رونمایی کرد که با تکیه بر معماری آرم کارایی بیشتر و در عین حال بازدهی بالاتر را برای تاپ‌های این شرکت به ارمغان آورده‌اند. اپل حین رونمایی ادعاهای بسیاری را در مورد کارایی فوق‌العاده این چیپست مطرح کرد و حالا نخستین بنچمارک‌‌ها نیز تا حدودی بر آن مهر تایید زده‌اند. بر اساس این بنچمارک مک‌بوک‌ ایر مجهز به M1 از نظر کارایی تمام مک‌بوک‌ پروهای ۱۶ اینچی با تراشه اینتل را پشت سر می‌گذارد.

مک بوک ایر در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای این بنچمارک به ترتیب موفق به کسب ۱۶۸۷ و ۷۴۳۳ امتیاز شده و این در حالی است که امتیازهای قویترین مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی با پردازنده Core i9  از ۱۰۹۶ و ۶۸۷۰ فراتر نمی‌رود. اگر نتایج این بنچمارک درست از آب درآید، این واقعیت که کارایی M1 نسبت به Core i9 در بخش تک هسته‌ای ۵۰ درصد بالاتر است بسیار نوید بخش به نظر می‌رسد چرا که اغلب برنامه‌های فعلی در همین ساختار پردازش می‌شوند.

آنطور که در این بنچمارک آمده دلیل این عملکرد بهتر به فرکانس پایه ۳.۲ گیگاهرتزی M1 برمی‌گردد. هرچند این تراشه هم مثل Core i9 هشت هسته‌ای است اما فرکانس پایه چیپ اینتل ۲.۳ گیگاهرتز است که در حالت توربو بوست تا ۴.۸ گیگاهرتز اوج می‌گیرد.

یکی دیگر از نکات جالب این بنچمارک کسب امتیازات مشابه توسط مک‌بوک ایر M1 و مک‌پرو ۲۰۱۹ است که نشان می دهد تراشه جدید قابل قیاس با چیپ‌هایی نیست که تا کنون برای آیفون یا آیپد ساخته شده است.

اپل تنها یک نسخه از چیپ M1 را معرفی کرده که در مک‌بوک‌ایر، پروی ۱۳ اینچی و مک مینی به کار رفته اما مدل‌های پرو و مینی دارای فن داخلی هستند که به افزایش کارایی آنها کمک می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی