ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

چین اولین خودروی الکتریکی مخصوص سرویس‌های اشتراک سفر را تولید کرد

دو کمپانی چینی با همکاری یکدیگر، اولین خودروی الکتریکی مخصوص سرویس‌های اشتراک سفر را طراحی و توسعه دادند و آن را به تولید رساندند. این خودروی سبز رنگ هاچ‌بک به نام «D1» به وسیله کمپانی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۵

دو کمپانی چینی با همکاری یکدیگر، اولین خودروی الکتریکی مخصوص سرویس‌های اشتراک سفر را طراحی و توسعه دادند و آن را به تولید رساندند.

این خودروی سبز رنگ هاچ‌بک به نام «D1» به وسیله کمپانی «Didi Chuxing» که محبوب‌ترین سرویس اشتراک سفر در چین است و توانست در سال ۲۰۱۶ اوبر را شکست دهد و «بی‌وای‌دی» توسعه پیدا کرده است. بی‌وای‌دی یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌ها در زمینه توسعه خودروهای برقی محسوب می‌شود.

برد این خودروی الکتریکی جدید طبق چرخه «NEDC» به ۴۱۸ کیلومتر می‌رسد. این خودرو به ویژگی‌هایی مجهز شده که آن را مناسب سرویس‌های اشتراک سفر مبتنی بر اپ می‌کند.

خودروی الکتریکی D1

در داشبورد از یک نمایشگر با ابعاد متوسط استفاده شده و در پشت صندلی‌های جلو نیز شاهد استفاده از دو صفحه نمایش لمسی هستیم که ناوبری و اطلاعات دیگر را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. در پشت فرمان یک نمایشگر کوچک قرار گرفته که به عنوان کیلومترشمار کار می‌کند.

خودروی الکتریکی D1 به درب کشویی مجهز شده که در هنگام سوار و پیاده شدن، بطور تصادفی به عابران پیاده یا دوچرخه‌سواران آسیبی وارد نشود. سرنشینان در این خودرو به فضای پای مناسبی دسترسی دارند.

خودروی الکتریکی D1

D1 از سیستم کمک راننده سطح ۲ بهره می‌برد که شامل سیستم هشدار خروج از بین خطوط، ترمز خودکار و هشدار تصادف با عابر پیاده می‌شود. این خودرو همچنین راننده را تحت نظر دارد تا از قرارگیری دست‌ها روی فرمان و همچنین تمرکز روی جاده مطمئن شود. این خودروی ۵ سرنشینه به یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۳۶ اسب بخار مجهز شده و از باتری لیتیوم یونی بهره می‌برد.

این دو کمپانی چینی از دو سال پیش شروع به طراحی یک خودرو برای این پروژه کردند. Didi یکی از بزرگترین اپراتورهای اشتراک سفر در جهان است که در یکسال نزدیک به ۱۰ میلیارد سفر انجام می‌دهد و BYD نیز یکی از شرکت‌های چینی پیشرو در زمینه تولید خودروهای الکتریکی است.

خودروی الکتریکی D1

طبق گفته Didi، برای طراحی این خودرو از اطلاعات جمع‌آوری شده از ۵۵۰ میلیون مسافر و ۳۱ میلیون راننده خود استفاده کرده تا از توسعه یک محصول مقرون به صرفه و قابل اطمینان مطمئن شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی