ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وان‌وب رسما از ورشکستگی خارج شد؛ ارائه اینترنت ماهواره‌ای از اواخر ۲۰۲۱

شرکت مخابراتی بریتانیایی وان‌وب (OneWeb) فعال در زمینه ارائه اینترنت ماهواره‌ای رسما از ورشکستگی خارج شد و فعالیت دوباره را از سر گرفت. این شرکت از ارائه اینترنت ماهواره‌ای از اواخر سال ۲۰۲۱ خبر می‌دهد. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

شرکت مخابراتی بریتانیایی وان‌وب (OneWeb) فعال در زمینه ارائه اینترنت ماهواره‌ای رسما از ورشکستگی خارج شد و فعالیت دوباره را از سر گرفت. این شرکت از ارائه اینترنت ماهواره‌ای از اواخر سال ۲۰۲۱ خبر می‌دهد.

وان‌وب حالا به طور رسمی تحت مالکیت یک کنسرسیوم شامل دولت بریتانیا و شرکت Bharti Global هند فعالیت خواهد کرد. وان‌وب سال ۲۰۱۲ با هدف ارائه اینترنت ماهواره‌ای تأسیس شد و اسفند ماه ۹۷ نخستین گروه از ماهواره‌های خود را به فضا پرتاب کرد. اما اوضاع برای این شرکت به خوبی پیش نرفت و اواسط فروردین ماه امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا ورشکسته شد.

وان وب حالا می‌خواهد دوباره پرتاب ماهواره‌ها به مدار زمین را از سر بگیرد و تاریخ پرتاب بعدی را ۱۷ دسامبر (۲۷ آذر) تعیین کرده است. این شرکت قصد دارد در مجموع ۶۴۸ ماهواره را در مدار زمین مستقر کرده و تقریباً تمام نقاط کره زمین را تحت پوشش اینترنت ماهواره‌ای قرار دهد. وان‌وب پیش از اعلام ورشکستگی موفق شده بود سه پرتاب انجام دهد و هم اکنون ۷۴ ماهواره فعال در مدار زمین مستقر کرده است.

وان‌وب تیر ماه امسال با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری دولت بریتانیا و شرکت هندی Bharti Global از ورشکستگی نجات یافت. این شرکت حالا به لطف قرارداد جدید می‌تواند پرتاب ماهواره‌ها را از سر بگیرد. از وان وب به عنوان یکی از شرکت‌های کلیدی برای تبدیل کردن بریتانیا به یکی از کشورهای پیشرو و نوآور در صنعت فضایی یاد می‌شود.

وان وب همچنین اعلام کرد که ماهواره‌های جدید را در همکاری با ایرباس در کارخانه فلوریدا خواهد ساخت. این شرکت قصد دارد سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ ماهواره‌های بیشتر را روانه مدار کند و از ارائه اینترنت ماهواره‌ای در برخی مناطق از اواخر سال ۲۰۲۱ و برای تمام نقاط زمین از سال ۲۰۲۲ خبر داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی