ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل احتمالا شبکه اجتماعی هندی ShareChat را با پرداخت یک میلیارد دلار می‌خرد

گوگل ظاهرا در حال مذاکرات اولیه برای خرید «ShareChat» با بیش از ۸۰ میلیون کاربر است. این شبکه اجتماعی هندی که توییتر یکی از حامیان اولیه آن بود، ارزشی نزدیک به ۱.۰۳ میلیارد دلار دارد. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۴

گوگل ظاهرا در حال مذاکرات اولیه برای خرید «ShareChat» با بیش از ۸۰ میلیون کاربر است. این شبکه اجتماعی هندی که توییتر یکی از حامیان اولیه آن بود، ارزشی نزدیک به ۱.۰۳ میلیارد دلار دارد.

گوگل پس از امضای یک برگه شرایط یا پیشنهاد غیر الزام‌آور با ShareChat، در حال آمادگی برای مذاکرات بیشتر است. بر اساس گفته منابع، بانکداران برای نظارت روی مذاکرات نیز انتخاب شده‌اند.

یکی از منابع اعلام کرده:

«موسسان ShareChat شاید پس از قرارداد، همچنان سهم کوچکی در این پلتفرم شبکه اجتماعی داشته باشند.»

در صورتی که مذاکرات به نتیجه برسند، تمام سرمایه‌گذاران کنونی که در این استارتاپ ۵ ساله حضور دارند، از آن خارج خواهند شد. در ماه سپتامبر این شبکه اجتماعی توانست ۴۰ میلیون دلار سرمایه جدید جذب کند تا کل مبلغ سرمایه‌گذاری‌ها به ۲۶۴ میلیون دلار افزایش پیدا کند. آخرین بار این استارتاپ هندی ۶۵۰ میلیون دلار ارزش‌گذاری شده بود.

گوگل ShareChat

یکی از منابع گفته:

«در صورتی که این کمپانی بخواهد فعالیت‌های خود را در سطح جهان افزایش دهد و در کشورهای خاورمیانه حضور داشته باشد، به بودجه بیشتری نیاز دارد. با توجه به این موضوع، اکنون زمان مناسبی برای فروش این استارتاپ است چرا که با یک تجارت پرخرج روبه‌رو هستیم. سرمایه زیادی برای دریافت مجوزهای موسیقی، اینفلوئنسرها و موارد دیگر نیاز است. علاوه بر این، ShareChat در یک بازار بسیار رقابتی با تعداد بالای بازیکنان حضور دارد.»

ShareChat درباره این گزارش اظهارنظری نکرده و گوگل نیز اعلام کرده درباره شایعات یا گمانه‌زنی‌ها صحبت نمی‌کند. چندین ماه پیش گوگل از سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در هند خبر داد. این کمپانی با پرداخت ۴.۵ میلیارد دلار، ۷.۷۳ درصد سهام «Reliance Jio Platforms» را تصاحب کرد. اخیرا این قرار مورد تایید مقامات هند قرار گرفته است.

در صورتی که گوگل بتواند ShareChat را تصاحب کند، علاوه بر حضور گسترده‌تر در بازار هند، با دیگر شبکه‌های اجتماعی رقابت خواهد کرد. این غول جستجوی اینترنتی در گذشته اعلام کرده بود که از طریق چندین همکاری و سرمایه‌گذاری طی ۵ تا ۷ سال آینده موقعیت خود را در بازار هند بهبود می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی