ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ایستگاه فضایی بین‌المللی در آستانه دریافت یک درب جدید قرار دارد

ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) به زودی محموله جدید خود به نام «دری به فضا» را دریافت خواهد کرد که انتقال محموله‌های بزرگتر به داخل و خارج آن را ممکن می‌کند. این محموله که ماژول «Bishop ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ آذر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) به زودی محموله جدید خود به نام «دری به فضا» را دریافت خواهد کرد که انتقال محموله‌های بزرگتر به داخل و خارج آن را ممکن می‌کند.

این محموله که ماژول «Bishop Airlock» نام دارد، توسط کمپانی «Nanoracks» که در تگزاس قرار دارد، تولید شده است و اوایل ماه جاری میلادی به وسیله اسپیس ایکس به ISS می‌رسد. پس از دریافت محموله، فضانوردانی که هم اکنون به عنوان خدمه ایستگاه «Expedition 64» فعالیت می‌کنند، این ماژول را به یک پورت موجود متصل خواهند کرد.

این ماژول منحصر به فرد است چرا که اولین بخش اضافه دائمی و تجاری ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد بود. این ماژول ارتفاعی برابر ۱.۸ متر دارد و قطر آن به ۲ متر می‌رسد و امکان انتقال ۵ برابر حجم بیشتر نسبت به آنچه امروزه می‌توان به ISS وارد یا از آن خارج کرد را فراهم می‌کند.

ژاپن دیگر هوابند موجود برای ارسال تجهیزات به فضا را تامین کرده است. ماژول آزمایشی ژاپنی سال ۲۰۰۸ به ISS اضافه شد، اما ماژول بزرگتر Nanoracks راه را برای کارهای علمی عظیم‌تر شامل محموله‌های بزرگتر که می‌توان از طریق درب به فضا فرستاد، هموار می‌کند.

ایستگاه فضایی بین‌المللی

ناسا در یک مقاله‌ درباره ماژول Bishop Airlock گفته:

«اگر در هنگام جابجایی یک مبل در درب گیر کرده باشید، می‌دانید با چه فرایند خسته‌کننده‌ای روبه‌رو هستید چرا که نمی‌توانید آن را حرکت دهید.»

این آژانس فضایی در یادداشت خود اعلام کرده که این ماژول جدید گلوگاهی که سرعت استقرار ماهواره‌های کوچک جدید و «CubeSat» را کاهش می‌دهد، کمتر می‌کند. این ماژول همچنین ظرفیت تحقیقاتی که می‌توان روی مدار پایین زمین انجام داد را افزایش می‌دهد و به ما در درک بهتر محیط فضا کمک می‌کند.

در این یادداشت نوشته شده:

«پس از بهره‌برداری، درب جدید باعث افزایش دسترسی ناسا و افراد دیگر شامل کمپانی‌های خصوصی، موسسات تحقیقات، آژانس‌های تبلیغاتی و حتی شهروندان به ISS می‌شود.»

باید منتظر بمانیم و ببینیم ماژول جدید چگونه توسط کمپانی‌های خصوصی و محققان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • فـرزاد
    فـرزاد | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

    "در" زبان فارسی خار داره که از "درب" واژه عربی هست استفاده می کنید؟

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

    دربش ضد سرقتم هس؟

    • azam_nuri
      azam_nuri | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

      قبل ارسال به فضا؟ اگه ایران بود که مثل دکل نفتی قبل مستقر شدن سرقت میشد

مطالب پیشنهادی