ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل دقت موقعیت‌یابی اندروید در مناطق شهری را افزایش می‌دهد

برخی مواقع نقشه‌هایی مانند گوگل مپس موقعیت ما را اشتباه تشخیص می‌دهند که مسلما آزاردهنده است. حالا گوگل با بروزرسانی جدید اندروید و فریمورک Play Services می‌خواهد بدون ارتقای ماهواره‌های GPS چنین مشکلی را تا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

برخی مواقع نقشه‌هایی مانند گوگل مپس موقعیت ما را اشتباه تشخیص می‌دهند که مسلما آزاردهنده است. حالا گوگل با بروزرسانی جدید اندروید و فریمورک Play Services می‌خواهد بدون ارتقای ماهواره‌های GPS چنین مشکلی را تا جای ممکن کاهش دهد.

سیستم‌های ماهواره‌ای ناوبری جهانی مانند GPS آمریکا، گلوناس روسیه و بیدو چین می‌توانند شما یا دستگاه شما را ببینند، اما برای اینکار به خط دید مستقیم از ماهواره تا زمین نیاز دارند. چنین موضوعی مشکلات مخصوص به خود را ایجاد می‌کند.

این سیستم‌ها در برخی موقعیت‌ها عملکرد مناسبی ندارند که تنها محدود به محیط‌های داخلی و سربسته نمی‌شود. اگر در یک منطقه شهری با تعداد بالایی ساختمان، بخصوص ساختمان‌های بلند زندگی کنید، این خط دید موردنیاز ماهواره مسدود می‌شود. رادیوهای GPS و نرم افزار مورد استفاده در گوشی‌ها و کامپیوتر‌ها سعی می‌کنند محل قرارگیری شما را حدس بزنند، اما اگر اطلاعات دریافتی از ماهواره‌ها دقیق نباشند، نتیجه نهایی هم مناسب نخواهد بود.

حالا گوگل برای این مشکل یک راه‌حل پیدا کرده که نیازی به بلوتوث یا اشتراک موقعیت شما با دستگاه‌های دیگر ندارد. این غول جستجوی اینترنتی بجای اینکار، از نقشه‌های سه‌بعدی که هم اکنون به علت «Google Earth 3D» در اختیار دارد، برای اصلاح و تکمیل داده‌های GPS که از ماهواره دریافت می‌شود، استفاده می‌کند.

موقعیت‌یابی اندروید

ضمنا گوگل از یادگیری ماشینی هم در این فرایند استفاده می‌کند تا خطاهای سمت اشتباه خیابان را تا ۷۵ درصد کاهش دهد که البته میزان واقعی آن بستگی به گوشی کاربر دارد.

در حالی که با یک ایده جالب روبه‌رو هستیم، نقص‌هایی هم دارد. برای مثال اگر گوشی اندرویدی شما تشخیص دهد در حال پیاده‌روی هستید، چنین قابلیتی فعال می‌شود و در حال رانندگی کارایی نخواهد داشت. علاوه بر این، تنها در صورتی که نقشه سه‌بعدی شهر محل سکونت شما در اختیار گوگل باشد می‌توانید از چنین قابلیتی بهره ببرید.

این قابلیت به عنوان بخشی از بروزرسانی دسامبر در اختیار کاربران پیکسل ۵ و پیکسل 4a 5G قرار می‌گیرد. سایر گوشی‌های مجهز به اندروید ۸.۰ و نسخه‌های جدیدتر، از اوایل سال آینده به چنین ویژگی دسترسی پیدا می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی