ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خسارت بیش از ۱ تریلیون دلاری جرایم سایبری به اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰

در سال جاری میلادی جرایم سایبری رشد چشمگیری را تجربه کرده و انتظار می‌رود هزینه‌ای بیش از ۱ تریلیون دلار روی دست اقتصاد جهانی بگذارند که رشد ۵۰ درصدی را نسبت به ۲۰۱۸ نشان می‌دهد. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

در سال جاری میلادی جرایم سایبری رشد چشمگیری را تجربه کرده و انتظار می‌رود هزینه‌ای بیش از ۱ تریلیون دلار روی دست اقتصاد جهانی بگذارند که رشد ۵۰ درصدی را نسبت به ۲۰۱۸ نشان می‌دهد.

طبق گزارشی که توسط مک‌آفی با همکاری «مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی» (CSIS) تهیه شده، به هزینه‌های جرایم سایبری اشاره شده که حالا ارزشی بیش از یک درصد اقتصاد جهانی دارند و تاثیرات غیرمالی قابل توجهی هم دارند. پژوهشگران در این گزارش به افزایش چشمگیر حملات مختلف شامل باج‌افزار، فیشینگ، دسترسی به ایمیل کسب و کارها، جاسوس‌افزارها و سرقت ارزهای دیجیتال اشاره کرده‌اند.

یکی از دلایل افزایش جرایم سایبری در سال جاری میلادی مربوط به دورکاری کارکنان می‌شود. امسال به علت شیوع ویروس کرونا بسیاری از شرکت‌ها دورکاری افراد را ممکن کرده‌اند که همین موضوع امنیت آن‌ها را کاهش می‌دهد.

مدیر ارشد فنی مک‌آفی، «استیو گروبمن» اعلام کرده:

«تکنیک‌ها و فناوری‌های جدید که سطح تهدیدات را افزایش داده‌اند و دورکاری کارکنان، باعث افزایش شدت و میزان حملات سایبری به کسب و کارها شده‌اند که همچنان رو به افزایش هستند.»

جرایم سایبری

این گزارش مبتنی بر نظرسنجی از ۱۵۰۰ متخصص فناوری در دولت‌ و کسب و کارها در ایالات متحده آمریکا، کانادا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ژاپن و استرالیا است. تاثیرات جرایم سایبری شامل از دست دادن مالکیت معنوی و دارایی‌ها می‌شود. ضمنا این گزارش قطعی سیستم‌ها و آسیب به اعتبار سازمان‌ها هم مدنظر قرار داده است.

پژوهشگران در گزارش خود نوشته‌اند:

«جرایم سایبری به ایمنی جامعه ضربه می‌زنند، امنیت ملی را زیرسوال می‌برند و به اقتصادها خسارت وارد می‌کنند. با این حال موردی که در این میان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، هزینه‌های پنهان این فعالیت‌ها برای سازمان‌ها است. با این حملات کسب و کارها چندین فرصت و منابع خود را از دست می‌دهند و همچنین روحیه کارکنان آسیب می‌بیند.»

یکی از نکات نگران‌کننده این گزارش، مربوط به آمادگی شرکت‌ها می‌شود. تنها ۴۴ درصد کمپانی‌هایی که در این پژوهش مشارکت کرده‌اند، از برنامه‌های خود برای جلوگیری یا پاسخگویی به این حوادث خبر داده‌اند. از شرکت‌های مطرحی که امسال مورد حمله قرار گرفته‌اند می‌توان به کانن، سومین تولیدکننده بزرگ هواپیمای جهان یعنی «امبرائر» و «Compal»، دومین تولیدکننده بزرگ لپ‌تاپ در دنیا اشاره کرد.

این گزارش زمانی منتشر شده که به علت شیوع ویروس کرونا مراکز علمی و بهداشتی با حملات مواجه می‌شوند. طبق جدیدترین گزارش‌ها، هکرها زنجیره تامین واکسن کرونا را هدف قرار می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی