ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادوبی از ۲۳ دی از اجرای محتوای فلش در فلش پلیر جلوگیری می‌کند

ادوبی به تازگی آخرین بروزرسانی برای «فلش پلیر» را منتشر کرده و از مسدودسازی محتوای فلش درون این اپ از تاریخ ۲۳ دی خبر داده است. طبق اعلام سخنگوی ادوبی، در آخرین بروزرسانی فلش پلیر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

ادوبی به تازگی آخرین بروزرسانی برای «فلش پلیر» را منتشر کرده و از مسدودسازی محتوای فلش درون این اپ از تاریخ ۲۳ دی خبر داده است.

طبق اعلام سخنگوی ادوبی، در آخرین بروزرسانی فلش پلیر از زبان جدیدی برای ترغیب کاربران به حذف فلش پلیر پیش از پایان عمر آن استفاده شده. ادوبی از تاریخ ۲۳ دی از اجرای محتوای فلش جلوگیری خواهد کرد و آن‌ها را مسدود می‌کند.

ادوبی در ماه ژوئن سال جاری میلادی از برنامه‌های خود برای انتشار نوتیفیکیشن برای کاربران فلش پلیر تا پایان ۲۰۲۰ خبر داد. هدف از این اعلامیه، اطلاع کاربران از پایان عمر این پلیر و همچنین فایل‌های فلش است.

از تاریخ ۲۳ دی به بعد، محتوای فلش دیگر درون اپ مخصوص آن‌ها اجرا نخواهد شد. حتی اگر فلش پلیر خود را بروزرسانی نکنید، نمی‌توانید مانع از مسدودیت آن‌ها شوید. ادوبی به این موضوع اشاره کرده که کد مسدودیت محتوا چندین ماه پیش و در بروزرسانی‌های گذشته به این برنامه اضافه شده و تنها در آپدیت جدید زبان مورد استفاده برای ترغیب کاربران به حذف آن اصلاح شده است.

ادوبی فلش پلیر

در ژوئیه ۲۰۱۷ و زمانی که ادوبی، اپل، گوگل، مایکروسافت، موزیلا و فیسبوک با حذف محتوای مبتنی بر فلش و فناوری‌های آن از محصولات خود موافقت کردند، «Flash EOL» از راه رسید. در حال حاضر بسیاری از مرورگرهای مطرح شروع به غیرفعالسازی محتوای فلش کرده‌اند و پلاگین این پلیر را از دسامبر ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۱ از کدبیس خود حذف خواهند کرد.

فیسبوک از چندین سال پیش بسیاری از بازی‌های این پلتفرم را از فلش به HTML5 و فناوری‌های مبتنی بر جاوا اسکریپت منتقل کرده. حذف Flash EOL تاثیر چندانی روی دنیای وب نخواهد داشت چرا که در حال حاضر تنها ۲.۳ درصد وبسایت‌ها از کدهای فلش استفاده می‌کنند که از کاهش چشمگیر نسبت به سهم ۲۸.۵ درصدی در سال ۲۰۱۱ خبر می‌دهد.

علاوه بر حذف فلش از مرورگرها، مایکروسافت هم ماه گذشته میلادی یک بروزرسانی اختیاری منتشر کرد که با اعمال آن، دیگر اثری از فلش پلیر در کل سیستم عامل باقی نمی‌ماند. با وجود تمام این موارد، انیمیشن‌ها و بازی‌های فلش به لطف «اینترنت آرشیو» برای همیشه زنده می‌مانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Reza Molodi
    Reza Molodi | ۲۲ آذر ۱۳۹۹

    متاسفانه سایت دانشگاه هنوز کلیپ هارو بصورت فایل فلش نشون میده.

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۲۲ آذر ۱۳۹۹

      در اینکه واقعا خیلی عقب موندن حرفی نیست؛ ولی از این بابت که مطالب قبلی پشتیبانی خواهند شد، اصولا باید خیالتون راحت باشه

  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۲۲ آذر ۱۳۹۹

    مطلب مفیدی بود. ممنون! ??

مطالب پیشنهادی