ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل جدید نمایشگرهای سامسونگ در رویداد The First Look 2021 معرفی می‌شوند

سامسونگ معمولا سال جدید را با تلویزیون‌های جدید خود آغاز می‌کند اما این‌بار شرایط کمی متفاوت است. این کمپانی کره‌ای می‌خواهد با برگزاری رویداد «The First Look 2021»، از نسل جدید فناوری‌های نمایشگر و محصولات ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۳

سامسونگ معمولا سال جدید را با تلویزیون‌های جدید خود آغاز می‌کند اما این‌بار شرایط کمی متفاوت است. این کمپانی کره‌ای می‌خواهد با برگزاری رویداد «The First Look 2021»، از نسل جدید فناوری‌های نمایشگر و محصولات خود رونمایی کند.

سامسونگ پیش از برگزاری نمایشگاه CES 2021 که در تاریخ ۲۲ دی آغاز و در ۲۵ دی تمام می‌شود، رویدادی را برای رونمایی از نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند خود برای سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد کرد. این مراسم در تاریخ ۱۷ دی برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود در آن از تلویزیون‌های میکرو ال‌ای‌دی (MicroLED)، مینی ال‌ای‌دی و تلویزیون QLED با رزولوشن‌های 4K و 8K رونمایی شود.

با توجه به اینکه سامسونگ به آینده نمایشگرها در دعوتنامه خود اشاره کرده، شاید در این مراسم با تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های مجهز به آن‌ها هم روبه‌رو شویم. این احتمال وجود که در این رویداد از نسل جدید تلویزیون‌های متفاوتی مانند The Frame و همچنین The Sero هم رونمایی شود.

سامسونگ

این کمپانی کره‌ای به تازگی تلویزیون ۱۱۰ اینچی میکرو ال‌ای‌دی خود را برای خانه‌ها معرفی کرده. این محصول با رزولوشن 4K، کیفیت تصویر مشابه با OLED دارد و همچنین از اسپیکرهای ۵.۱ کانال و سیستم عامل تایزن بهره می‌برد. در اطراف این تلویزیون تقریبا حاشیه‌ای به چشم نمی‌خورد. سامسونگ ادعا کرده این تلویزیون جدید روشنایی و کنتراست بالایی دارد و صدای فراگیر در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

این شرکت می‌خواهد برای نسل آینده تلویزیون‌ها خود بجای OLED، به سراغ فناوری میکرو ال‌ای‌دی برود. به صورت تئوری نمایشگرهای میکرو ال‌ای‌دی زوایای دید، کنتراست و زمان پاسخگویی مشابه با پنل‌های OLED دارند و مشکلاتی مانند روشنایی پایین و همچنین سوختگی پیکسل در آن‌ها به چشم نمی‌خورد.

با وجود تمام مزایا، با یک فناوری جدید روبه‌رو هستیم که در ابتدا با قیمت بالایی وارد بازار می‌شود و با گذر زمان قیمت آن کاهش پیدا خواهد کرد. علاوه بر MicroLED، تلویزیون‌های QD-OLED هم در آینده نه چندان دور از راه می‌رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی