ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کراس‌اوور برقی جگوار J-Pace با هدف رقابت با تسلا مدل X راهی بازار می‌شود

جگوار لندرور جزو خودروسازانی است که با جدیت تمام برقی‌سازی محصولات خود را دنبال می‌کند. این گروه انگلستانی پیش‌تر با معرفی کراس‌اوور I-Pace رسما به بازار خودروهای الکتریکی ورود پیدا کرده و قرار است با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۹

جگوار لندرور جزو خودروسازانی است که با جدیت تمام برقی‌سازی محصولات خود را دنبال می‌کند. این گروه انگلستانی پیش‌تر با معرفی کراس‌اوور I-Pace رسما به بازار خودروهای الکتریکی ورود پیدا کرده و قرار است با رونمایی از J-Pace در آینده نزدیک، تعداد نمایندگانش را در این بازار نوپا به عدد 2 برساند.

جگوار J-Pace بر مبنای پلتفرم نسل آتی سدان تشریفاتی XJ تولید شده و نقش کراس‌اوور پرچمدار کمپانی را ایفا خواهد کرد. طبق شنیده‌ها این خودرو در کارخانه کسل برومویچ (Castle Bromwich) مونتاژ خواهد شد؛ بد نیست اشاره کنیم جگوار لندرور اخیرا 1 میلیارد پوند در این کارخانه سرمایه‌گذاری کرده و در نظر دارد ماموریت تولید مدل‌های تمام الکتریکی را به آن بسپارد.

کراس‌اوور پرچمدار J-Pace با هدف رقابت با تسلا مدل X توسعه می‌یابد و برد حرکتی قوی‌ترین نسخه آن بر اساس چرخه WLTP برابر با 300 مایل (482 کیلومتر) خواهد بود؛ همچنین پلتفرم این خودرو به گونه‌ای طراحی می‌شود که امکان تعبیه باتری‌هایی با حداکثر ظرفیت 100 کیلووات ساعت وجود خواهد داشت. گفته شده جگوار J-Pace در نسخه‌های تک و دو دیفرانسیل به فروش خواهد رسید.

آنطور که نشریه اتو اکسپرس انگلستان گزارش کرده، جگوار J-Pace المان‌های ظاهری اصلی را از I-Pace امانت خواهد گرفت، اما شکل کلی اتاق آن مشابه با F-Pace خواهد بود. اگر ادعاهای این نشریه درست باشد، می‌توان اینگونه برداشت کرد J-Pace طراحی سنتی‌تری داشته و مثل دیگر مدل‌های اخیر جگوار، چراغ‌های LED باریک از جمله مشخصه‌های بارز آن خواهند بود.

با آنکه J-Pace در قامت یک مدل پرچمدار تولید می‌شود، ولی جولیان تامسون رئیس دپارتمان طراحی جگوار از علاقه خود به خودروهای کوچک‌تر صحبت کرده و گفته:

«من به تولید جگوارهای کوچک‌تر علاقه‌مند هستم. با در نظر گرفتن روند حاکم بر بازارهای مختلف دنیا، دوست دارم ارزش‌های ذاتی یک جگوار را با پیکره خودروهای کوچک که بهینه‌ترند، ترکیب نموده و محصولاتی زیبا با کابین عالی و لذت رانندگی بالا تولید کنیم.»

شایان ذکر است در حال حاضر کراس‌اوور E-Pace کوچک‌ترین مدل غیر اسپرت جگوار محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی