ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماویک 2 پرو
تکنولوژی

اداره هوانوردی آمریکا مخابره موقعیت مکانی را برای پهپادها الزامی می‌کند

اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرد نصب تجهیزات مخابره موقعیت مکانی روی بسیاری از پهپادها از سال ۲۰۲۲ اجباری می‌شود. اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) جدیدترین قوانین مربوط به پهپادها را منتشر کرد. به موجب ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۹ دی ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرد نصب تجهیزات مخابره موقعیت مکانی روی بسیاری از پهپادها از سال ۲۰۲۲ اجباری می‌شود.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) جدیدترین قوانین مربوط به پهپادها را منتشر کرد. به موجب این قوانین که از اوایل سال ۲۰۲۱ اجرا می‌شوند، دارندگان پهپادهای مجوزدار می‌توانند پهپاد خود را در صورت شرکت در کلاس‌های آموزشی و نصب چراغ هنگام شب به پرواز درآورند. این قانون جدید برای شرکت‌هایی مثل آمازون و وینگ (زیر مجموعه آلفابت) خبر خوبی است و به آنها اجازه استفاده از پهپاد برای ارسال مرسولات در شب را می‌دهد.

قوانین جدید اداره هوانوردی فدرال آمریکا اما برای کسانی که به طور تفریحی از پهپادها استفاده می‌کنند تغییرات بزرگ تری به وجود خواهد آورد. از سال ۲۰۲۲ تمام پهپادهای به فروش رفته در آمریکا با وزن بیشتر از ۰.۵۵ پوند (۲۵۰ گرم) باید به تجهیزات مخابره موقعیت مکانی و احراز هویت (برای پهپاد و مالک) مجهز شده و داده‌های مکانی را به مقامات محلی ارسال کنند. به عبارت دیگر تقریباً تمام پهپادها باید پلاک دیجیتال داشته باشند.

بدین ترتیب از سال ۲۰۲۲ دیگر امکان پرواز قانونی بسیاری از پهپادها بدون استفاده از تجهیزات شناسایی موقعیت مکانی وجود نخواهد داشت. FAA اشاره می‌کند که در برخی مواقع، مثلاً زمانی که پهپادی با وزن کمتر از ۲۵۰ گرم بخواهد بر فراز جمعیت بزرگ پرواز کند، باید موقعیت مکانی خود را به مقامات ارسال کند. البته امکان پرواز پهپادها بدون تجهیزات مخابره مکانی همچنان وجود خواهد داشت، ولی فقط در مکان‌های مخصوصی که توسط اداره یاد شده تعیین می‌شوند.

FAA می‌گوید این قوانین «گامی بزرگ در مسیر یکپارچه‌سازی کامل پهپادها در سیستم هوافضای ملی (NAS) به شمار می‌روند» و به نقش تجهیزات ارسال موقعیت مکانی در ارائه اطلاعات حیاتی به آژانس‌های امنیت ملی، اعمال قانون و دیگر آژانس‌های دولتی مسئول برقراری امنیت عمومی اشاره می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی