ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تولید گوشت‌ ارگانیک به اندازه گوشت معمولی گاز گلخانه‌ای تولید می‌کند

با گرمتر شدن کره زمین، محققان در تلاش هستند عواملی را شناسایی کنند که باعث افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شوند. پیش از این برخی تحقیقات نشان داده بود که کشاورزی ارگانیک منجر به انتشار گازهای ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۱ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۶

با گرمتر شدن کره زمین، محققان در تلاش هستند عواملی را شناسایی کنند که باعث افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شوند. پیش از این برخی تحقیقات نشان داده بود که کشاورزی ارگانیک منجر به انتشار گازهای گل‌خانه‌ای بیشتری می‌شود و حالا تحقیقات جدید نشان داده که تولید گوشت ارگانیک هم روی کاهش گازهای گلخانه‌ای اثری ندارد.

سه محقق از دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه گریفسوالد و دانشگاه آگسبورگ به این نتیجه رسیده‌‌اند که فرآیند تولید گوشت ارگانیک تقریبا هم اندازه فرآیند تولید گوشت معمولی، گازهای گلخانه‌ای منتشر می‌کند.

«ماکسیمیلیان پیپر»، «آملی میشلکه» و «توبیاس گوگلر» در مقاله‌ اخیر خود در نشریه «طبیعت» نتایج مطالعات خود را در مورد تأثیر تولید جهانی مواد غذایی بر تغییرات آب و هوایی منتشر کردند.

تولید مواد غذایی از جمله گوشت به سه روش کلی شامل تولید گوشت معمولی، تولید گوشت ارگانیک و تولید گوشت گیاهی تقسیم بندی می‌شود. محققان میزان تولید گازهای گلخانه‌ای را برای هر سه فرآیند تولید بررسی کردند.

داده‌ها تفاوت کمی بسیار جزئی در انتشار گازهای گلخانه‌ای حاصل از تولید گوشت معمولی و تولید گوشت ارگانیک را نشان می‌دهد. داده‌های محققان نشان می‌دهد که حیوانات پروش یافته به روش ارگانیک که در رژیم غذایی آنها از علوفه بدون سموم و کود استفاده شده، معمولا گوشت کمتری تولید می‌کنند؛ اما میزان متان آزاد شده از کود و مراحل تغذیه آنها نیز کمتر از گروه غیر ارگانیکی است.

محققان همچنین دریافتند که جوجه‌های رشد یافته ارگانیکی نسبت به جوجه‌های غیرارگانیکی، باعث انتشار گازهای گلخانه‌ای بیشتری می‌شوند.

راهکارهای تولید محصولات کشاورزی به روش‌های ارگانیک مزایای زیادی دارد؛ اما نتایج بررسی‌های قبلی نشان می‌داد که روش‌های ارگانیک در کنار مزایای خوبی که دارند؛ پیامدهای نامطلوبی به دنبال خواهند داشت. قطع درختان جنگل باعث انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود و همین مساله یکی از عوامل اصلی گرم شدن گره زمین است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که ابتدای سال جاری، شیوع گسترده و سریع ویروس کرونا باعث شد بسیاری از کشورها تصمیم به قرنطینه بگیرند. قرنطینه و خانه‌نشین شدن میلیاردها نفر در سراسر جهان باعث شد که رفت و آمدها کاهش شدیدی پیدا کند که نتیجه آن، افت چشمگیر انتشار گازهای گلخانه‌ای در سطح جهان شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی