ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دادگاهی در لندن مانع از استرداد جولیان آسانژ به آمریکا شد

طبق حکم دادگاهی در لندن، بنیانگذار «ویکی‌لیکس» نمی‌تواند به آمریکا فرستاده شود. قاضی این دادگاه به علت نگرانی‌ها درباره سلامت روانی و همچنین خطر خودکشی، رای بر عدم استرداد جولیان آسانژ داده است. آسانژ ۴۹ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ دی ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

طبق حکم دادگاهی در لندن، بنیانگذار «ویکی‌لیکس» نمی‌تواند به آمریکا فرستاده شود. قاضی این دادگاه به علت نگرانی‌ها درباره سلامت روانی و همچنین خطر خودکشی، رای بر عدم استرداد جولیان آسانژ داده است.

آسانژ ۴۹ ساله به علت انتشار هزاران سند محرمانه و طبقه‌بندی شده در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ تحت تعقیب است. ایالات متحده آمریکا ادعا می‌کند آسانژ قوانین را زیرپا گذاشته و جان افراد را به خطر انداخته. بنیانگذار ویکی‌لیکس از مدت‌ها قبل در حال تلاش برای جلوگیری از استرداد خود به آمریکا است و انگیزه این پرونده را سیاسی می‌داند.

حالا دادگاه لندن بنابر دلایلی مانند نگرانی از خودکشی جولیان آسانژ مانع از استرداد وی به آمریکا شده. مقامات آمریکا می‌توانند تا ۱۴ روز آینده نسبت به این حکم اعتراض کنند که به احتمال زیاد دست به چنین کاری می‌زنند. با توجه به این موضوع احتمالا بنیانگذار ویکی‌لیکس از زندان «بلمارش» لندن آزاد نخواهد شد.

جولیان آسانژ

قاضی این پرونده به نام «ونسا بارایسر» با اعلام این موضوع که ایالات متحده آمریکا نمی‌تواند مانع از تلاش‌های آسانژ برای خودکشی شود، چنین حکمی را صادر کرده است. بارایسر مدارکی از خودآزاری و افکار خودکشی منتشر کرده و گفته:

«برداشت کلی این است که با یک فرد افسرده روبه‌رو هستیم که برخی مواقع از آینده خود می‌ترسد. با توجه به شرایط آسانژ در زندان بلمارش، روش‌های توصیف شده توسط آمریکا از خودکشی وی جلوگیری نمی‌کنند و به همین دلیل تصمیم به عدم استرداد آسانژ به آمریکا گرفتم.»

آسانژ در دادگاه یک لباس آبی رنگ بر تن و یک ماسک سبز رنگ به چهره داشت و در هنگام خواندن حکم دادگاه توسط قاضی، چشمان خود را بسته بود.

طبق اعلام وکلای بنیانگذار ویکی‌لیکس، در صورتی که جولیان آسانژ در ایالات متحده آمریکا مجرم شناخته شود، می‌تواند حداکثر به ۱۷۵ سال حبس محکوم شود. با این حال دولت آمریکا اعلام کرده که حکم وی احتمالا بین ۴ تا ۶ سال حبس خواهد بود.

آسانژ با ۱۸ اتهام از سوی دولت آمریکا روبه‌رو است که شامل هک دیتابیس ارتش این کشور برای دسترسی به اطلاعات محرمانه حساس مربوط به جنگ‌های عراق و افغانستان می‌شود که در سایت ویکی‌لیکس منتشر شدند. با این حال آسانژ باور دارد که انتشار این اطلاعات، سوءاستفاده ارتش آمریکا را برملا می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۶ دی ۱۳۹۹

    حق آمریکاست که محاکمه کنه مخالف هاشو، وقتی درخواست داده بیخود میکنه انگلیس

    • آریا
      آریا | ۱۶ دی ۱۳۹۹

      بله حق آمریکاست سارق های اطلاعاتی رو دستگیر گنه
      البته این بابا نصف عمرش آواره شده اگر محاکمه شده بود اوضاعش بهتر بود ? ?

مطالب پیشنهادی