ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آسانژ در دادگاه استرداد با ۱۸ اتهام جدید روبرو شد؛ هشدار وکلا درباره ریسک خودکشی

بنیانگذار ویکی‌لیکس، «جولیان آسانژ» ۴۹ ساله دیروز پس از تحمل چندین ماه حبس در زندان بلمارش لندن، در دادگاه حاضر و با اتهامات جدیدی مواجه شد. آسانژ روز دوشنبه به علت اتهامات جدید در کیفرخواست ایالات ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

بنیانگذار ویکی‌لیکس، «جولیان آسانژ» ۴۹ ساله دیروز پس از تحمل چندین ماه حبس در زندان بلمارش لندن، در دادگاه حاضر و با اتهامات جدیدی مواجه شد.

آسانژ روز دوشنبه به علت اتهامات جدید در کیفرخواست ایالات متحده آمریکا دوباره در دادگاه بازداشت شد. بنیانگذار ویکی‌لیکس با ۱۸ اتهام تازه روبه‌رو شده که وی را به برنامه‌ریزی برای هک کامپیوترها و افشای اطلاعات دفاع ملی متهم می‌کنند.

در این اعلام جرم عنوان شده که آسانژ با تحلیلگر اطلاعات ارتش، «چلسی منینگ» برای دستیابی به پسورد با روش «هش» و دسترسی به کامپیوترهای وزارت دفاع آمریکا همکاری داشته است. این اتهامات جزئیات بیشتری درباره توطئه آسانژ و همکارانش در ویکی‌لیکس ارائه می‌کند. آسانژ در دادگاه تنها اعلام کرده که با استرداد موافقت نمی‌کند.

جولیان آسانژ که به علت انتشار صدها هزار اسناد محرمانه در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ در ایالات متحده آمریکا تحت تعقیب است، با صورت تراشیده، موهای‌ کوتاه، کت و شلوار تیره و پیراهن سفید در دادگاه حاضر شد.

جولیان آسانژ

در صورتی که آسانژ مجرم شناخته شود، حداکثر به ۱۷۵ سال حبس محکوم خواهد شد. وکیل وی، «مارک سامرز» اعلام کرده که اتهامات جدید بدون هیچگونه هشدار و توضیحی مطرح شده‌اند و این به معنای آن است که آن‌ها زمانی برای آمادگی جهت پاسخگویی به آن‌ها نداشته‌اند. سامرز همچنین به مشکلات آسانژ در زمینه صحبت با وکلای خود اشاره داشته:

«آنچه در حال رخ دادن است، غیرطبیعی و ناعادلانه است و در صورت ادامه باعث ایجاد بی‌عدالتی خواهد شد.»

با وجود چنین گفته‌ای قاضی دادگاه، «Vanessa Baraitser» چنین موضوعی را رد و اعلام کرده:

«این اتهامات مواردی هستد که باید در چارچوب بررسی درخواست استرداد و نه قبل از آن اتفاق بیفتند.»

بیرون از دادگاه هزاران نفر دست به تظاهرات زده بودند که یکی از آن‌ها، پدر آسانژ بود. وکلای جولیان آسانژ ادعا می‌کنند که این دادگاه بنابر دلایل سیاسی مورد هدف کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ قرار دارد و همچنین امکان خودکشی او را مطرح کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی